فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق منزل با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ نعمت الله آزادی فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این قرار گرفت.

وی افزود: پس از چند روز کار اطلاعاتی و انجام تحقیقات پلیسی، ماموران انتظامی پلیس آگاهی موفق به شناسایی سارق شدند.

سرهنگ آزادی گفت: با هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اقرار کرد.

وی از شهروندان خواست: با نصب دزدگیر و اقدامات پیشگیرانه زمینه ارتکاب جرم را از سارقان سلب کرده و با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری کنند.

انتهای پیام/آ

دستگیری سارق منزل در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روشهای طلایی پیشگیری از ورود سارقین
۱۶:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
اولین نکته مهم که برای غیر ممکن کردن ورود سارقین به منزل و محل کار باید به ذهن بسپاریم اینه که حتی اگر فرض کنیم دوربین مدار بسته ممکن بتونه در صورتیکه سارقین ماسک نزده باشند و تصاویرشون در بانک مجرمین پلیس باشه و محل سکونتشون را هم عوض نکرده باشند به دستگیری کمک کنه، ولی هرگز نمیتونه از ورود سارقین پیشگیری کنه، ضمن اینکه حتی اگر فرض کنیم که سارقین شناسایی و دستگیر شوند، هرگز تضمینی برای اینکه بتونیم ازشون مالی پس بگیریم نخواهد بود.

دومین نکته مهم اینه که حفاظ و درب ضد سرقت وجود خارجی نداره، چون سارقین اصلا به جنس حفاظ و درب نگاه هم نمیکنند و حتی اگر فرض کنیم حفاظ و دربی داریم که سر تا سر از فولاد غیر قابل برش ساخته شده باشه، سارقین فقط قفلشو باز یا تخریب میکنند و اصلا به جنس درب کاری ندارن. پس برای پیشگیری از ورود سارقینی که از درب وارد میشوند، باید پشت سر هم برای خودمون تکرار کنیم تا باور کنیم که وقتی کلید ساز میتونه حفاظ و دربهایی که فکر میکردیم ضد سرقت هستند و کلید، رمز یا ریموتشون گم شده با روشهای مختلف غیر تخریبی، مثل شاه کلید و هک و یا روشهای تخریبی مثل توپی زنی و دیلم زنی باز کنه، یعنی دزد هم میتونه، پس فقط قفل باید غیر قابل باز شدن یا تخریب باشه، حتی اگر فقط یک قفل روی درب نصب شده باشه، مثل قفل ضد دیلم مرد نگهبان که هیچ کلید ساز و دزدی نمیتونه باز یا تخریبش کنه.

پنجره ها و بالکن نقاط نفوذ دیگری هستند که سارقین برای ورود استفاده میکنند، که باید حفاظ ضد دیلم نصب باشه که قابل تخریب با دیلم، قیچی و جک نباشه. پس اینو یادمون باشه که اگر حفاظی که مقابل پنجره ها و بالکن نصب میکنیم، از این حفاظهای سنتی باشه، سارقین میتونن با یک دیلم یا جک به راحتی میله ها را از هم فاصله بندازن و جوش بین آنها را به راحتی بشکنند و از لای حفاظ وارد بشن.

در آخر هم اگر اموال و اسناد ارزشمندی داریم که داخل گاوصندوق نگه میداریم، یادمون باشه اول اینکه حتما قفل ضد زورگیری را داخل گاوصندوق نصب کنیم که بالاخره یه روزی هم اموالمون و هم زندگیمون را نجات خواهد داد و دوم اینکه گاوصندوق را از داخل به زمین و دیوار با رول بولتهای قوی ثابت کنیم.
آخرین اخبار