حمایت کویت از عربستان در ماجرای خاشقجی

دولت کویت اعلام کرد در برابر کسانی که مایل به صدمه زدن به حاکمیت عربستان سعودی در ماجرای «جمال خاشقجی» هستند، می‌ایستد.

حمایت کویت از عربستان در ماجرای خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کویت امروز دوشنبه ایجاد هرگونه ائتلاف علیه عربستان سعودی در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی  را رد کرد.

روزنامه القبس چاپ کویت به نقل از معاون نخست‌وزیر این کشور نوشت: کویت در برابر کسانی که مایل به صدمه زدن به حاکمیت عربستان سعودی هستند، می‌ایستد.

«انس خالد الصالح»، معاون نخست‌وزیر کویت گفت: این کشور از اقدامات ناعادلانه علیه عربستان ناراحت است و از عربستان در برابر آنهایی که به دنبال آسیب رساندن به حاکمیت عربستان هستند، حمایت می کند.

در بحبوحه فشار فزاینده بین‌المللی بر عربستان، دولت کویت از مردم این کشور خواست تا اعلام نتایج تحقیقات در مورد ماجرای خاشقجی منتظر بمانند.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی از روز سه‌شنبه (دهم مهر) که به منظور دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد، دیگر هرگز رؤیت نشده است.

مقامات ترکیه معتقدند که او در داخل کنسولگری، شکنجه شده و به قتل رسیده است. رسانه‌های ترکیه‌ای نیز می‌گویند به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد خاشقجی در داخل ساختمان کنسولگری کشته شده و جسد او [برای انتقال به خارج از ساختمان] قطعه قطعه شده است.

دونالد  ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از مجازات شدید عربستان در صورت دست داشتن در ماجرای خاشقجی خبر داد. او در حالی از مجازات شدید عربستان سخن گفت که پیش از آن گفته بود توقف فروش سلاح به عربستان به معنای تنبیه آمریکاست.

یک مقام سعودی در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره پرونده خاشقجی، بدون اشاره مستقیم به نام آمریکا تهدید کرد کشورش به هر اقدامی در رابطه با تحریم‌های اقتصادی، پاسخی شدیدتر خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، ترکیه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
مثل روز روشن که تحت فشار و توصیه،محمد بن سلمان،اقدام به حمایت کرده،دولت کویت ،همین هفته گذشته بود که اختلافات عمیق دولت کویت با محمد بن سلمان ودود عربستان آشکار وعلنی شد،،،تا کی وا کجا میتوانند با تهدید وپول به حیاط ننگین خود ادامه دهند،،،مرگتان نزدیکتر از هر زمانیست،ای ال سعود وحشی وجنایتکار،خدای ظالمانه عالم را رسوا بگردان،امیین،
آخرین اخبار