خدمات آموزشی به ۲۵۰ دانشجو در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل ارائه می‌ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خدابخش جوانشیر رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دانشگاه  اقدامات اولیه را در سال ۱۳۷۰ جهت راه اندازی رشته فیزیوتراپی آغاز نمود و مجموع فعالیت‌های مسئولین دانشگاه در طی سالیان متوالی نهایتاً منجر به تأسیس رشته فیزیوتراپی درمقطع کارشناسی در سال ۱۳۸۷ گردیدکه با پذیرش ۲۰ دانشجو همراه شد.

وی افزود: در حال حاضر دانشکده توانبخشی دارای ۱۶ عضو هیئت علمی است که ۴ نفر از آنان دانشیار و ۵ نفر استادیار هستند.

جوانشیر گفت: در سال ۱۳۹۴ باپذیرش دانشجو در سه رشته فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ساختار دانشکده شکل گرفت و به ساختمان جدید خود انتقال یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: درسال ۱۳۹۴ درخواست تأسیس رشته کارشناسی ارشد فیزیوتراپی از طرف مدیر گروه فیزیوتراپی داده شده و با همت و تلاش رئیس و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده و دیگر اساتید گروه فیزیوتراپی این امر در سال ۱۳۹۶ با پذیرش ۵ دانشجو تحقق پیدا کرد.

جوانشیر با بیان اینکه فعالیت‌ های آموزشی دانشکده با سه گروه آموزشی بصورت روزانه و با پذیرش دانشجو در رشته‌ های فیزیوتراپی در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، گفتار درمانی و شنوایی شناسی ادامه دارد، گفت:  با گسترش فعالیت‌ ها به تعداد دانشجویان افزوده شد، بطوری که امروز افتخار داریم اعلام نماییم که  این دانشکده  دارای ۳ گروه آموزشی با بیش از ۲۵۰ دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: این دانشکده با درک عمیق از رسالت خود به منظور بکارگیری یافته‌ های پژوهشی در امر آموزش و نیز ارائه پژوهش‌ های بنیادی و کاربردی در امر تحقیقات نیز فعال می‌باشد.

وی گفت: فعالیت‌های پژوهشی در قالب مقالات منتشر شده بوسیله اساتید دانشکده، ارائه سخنرانی و مقاله به گنگره‌های داخلی و خارجی، برگزاری کارگاه‌ های آموزشی جهت توانمند سازی همکاران و چاپ کتب اساتید است.

جوانشیر افزود: دانشکده جهت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز به منظور ارائه آموزش‌ های عملی و کاربردی به دانشجویان و همچنین در راستای نهادینه کردن دستاورد‌های عملی و پژوهشی در زمینه علوم بهزیستی و توانبخشی نسبت به خدمات آموزشی و درمانی در بیمارستان‌ ها و کلینیک‌ ها اقداماتی را ارائه نموده است

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: درمانگاه‌ های آموزشی درمانی فیزیوتراپی، گفتار درمانی و شنوایی شناسی در سه مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی، آیت الله روحانی بابل و کودکان امیرکلا به منظور ارائه خدمات به همشهریان عزیز فعال  می‌باشند.

جوانشیر افزود: درمانگاه‌های فیزیوتراپی و گفتار درمانی در  بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل و همچنین درمانگاه فیزیوتراپی درکلینیک ویژه امید به ارائه خدمات آموزشی درمانی می‌ پردازند.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در مهرماه سال ۱۳۹۵ ساختمان دانشکده و سالن همایش دانشکده با ظرفیت حدوداً ۲۰۰ نفر توسط دکتر پورفسور مجید سمیعی افتتاح شد که پس از آن تمامی کنفرانس‌ ها و مراسمات جشن فارغ التحصیلی دانشجویی و مراسمات فرهنگی در این سالن  برگزار می شود.

وی افزود: کتابخانه دانشکده توانبخشی در سال ۱۳۹۵ با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مسئولان و ضرورت وجود یک کتابخانه تخصصی در محل دانشکده توانبخشی رسما فعالیت خود را آغاز نمود.

وی گفت: با راه اندازی کتابخانه و افزودن کتب متعددی به کتاب‌ های موجود، ارائه خدمات مناسب به دانشجویان رشته‌های مختلف در دانشکده انجام می‌ شود.

جوانشیر افزود: در خردادماه سال ۱۳۹۷ با پیگیری‌های لازم ازطرف رئیس و معاون آموزشی، پژوهشی و امور اداری دانشکده و با همکاری بسیار خوب معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، سالن امتحانات با متراژ ۱۹۵ مترمربع و به تعداد ۱۰۰ صندلی برای امتحانات دانشجویان ساخته شده و به وسیله ریاست دانشگاه به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: چشم اندازه آینده دانشکده، گسترش فضا‌ها و امکانات آموزشی درمانی بالینی در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه و افزایش رشته‌ های دانشکده و ایجاد مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌ های موجود است.

انتهای پیام/ م

ارائه خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار