وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت:  آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد. آنها همیشه می‌گفتند ما به دنبال معاهده با ایران هستیم، اما اخیرا از معاهده‌ای که با ایالات متحده داریم خارج شدند، چون دادگاه لاهه به ضرر آنها رأی داد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار رئیس جمهور ایران با دونالد ترامپ تصریح کرد: ما در واقع مشتاق به دیدار نیستیم، زیرا ایالات متحده، شریک قابل اعتمادی برای مذاکره نیست.

او افزود: معنای خروج آمریکا از معاهدات این است که با این رئیس‌ جمهور و این دولت بر سر هر چیزی که مذاکره انجام شود، آنها به آن پایبند نخواهند بود.

وزیر خارجه کشورمان درباره ماندن ایران در برجام گفت: ایران به اروپایی‌ها زمان داده چون آن‌ها از ما زمان خواستند تا خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را جبران کنند. بنابراین ایران لازم است سود اقتصادی این توافق را دریافت کند.

ظریف با اشاره به اینکه اروپایی‌ها بیانیه‌های سیاسی و راهکارهای عملی ارائه داده‌اند، افزود: ما اینها را به دقت بررسی خواهیم کرد و بر اساس نتیجه آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه ایران توافق هسته‌ای را «توافقی خوب» می‌داند، تصریح کرد: نخواهیم پذیرفت که ما تنها طرفی باشیم که به برجام پایبند است.

انتهای پیام/

مصاحبه ظریف با شبکه الجزیره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار