با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان طرح تله رسوب گیر به منظور جلوگیری از حرکت شن‌های روان در بخش نگین کویر به بهره برداری رسید.

بهره برداری از تله رسوب گیر درفهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانمهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این طرح به طول ۳۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: با اجرای این طرح از سرعت و وزش طوفان و شن‌های روان در مناطق پایین دست می‌گیرد و در ۲ سال آینده نیز در داخل این طرح عملیات نهال کاری و جنگل کاری انجام خواهد شد.

رجبی زاده تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگی که شرق استان را تهدید می‌کند موضوع بیان زدایی و طوفان‌های شن در این مناطق است که زندگی را برای مردم این مناطق سخت کرده است. وی افزود: در بخش نگین کویر فهرج طوفان و شن‌های روان مشکلات زیادی را برای مردم این بخش فراهم کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در قالب طرح جامع مبارزه با فرسایش بادی در شرق استان کرمان گفت:  ۱۶۰۰ هکتار عملیات مالچ پاشی، ۲ پروژه آبخیز داری، ۵۰۰ هکتار عملیات نهال کاری با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان اظهار داشت: کرمان و شرق استان در حدی که طرح جامع دیده شده اعتبارات آن تامین شود و در اختیار ما گذاشته شود ما حداکثر ظرف ۵ سال آینده در این منطقه محروم یک امنیت زیستی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ح

اجرای تله رسوبی در فهرج به منظور مهار شن های روان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار