واشنگتن فری بیکن از تلاش‌های واشنگتن برای متقاعد کردن آژانس به بازرسی از «انبار هسته‌ای» مورد ادعای نتانیاهو در تورقوزآباد پرده برداشت.

تلاش آمریکا برای متقاعد کردن آژانس به بازرسی از «انبار هسته‌ای» مورد ادعای نتانیاهو در تورقوزآباد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» به نقل از مقامات این کشور از تلاش‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای متقاعد کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازرسی از «انبار هسته‌ای» مورد ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در «تورقوزآباد» پرده برداشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پنج شنبه گذشته در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تکرار شوی مضحک چندی پیش خود در تلویزیون این رژیم و با نشان دادن چند تصویر مدعی شد ایران یک انبار هسته ای مخفی در تورقوزآباد واقع در اطراف تهران دارد و خواستار بازرسی های کارشناسان آژانس از این مرکز مورد ادعای خود شد.

این تلاش مذبوحانه نتانیاهو با واکنش سرد و سوکت کرکننده حاضران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مواجه شد. این پایان ماجرا نبود و یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نیز امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر شد، اعلام کرد استقلال آژانس از اهمیت زیادی برخوردار است و اطلاعاتی را که به این نهاد ارائه می‌شود، به راحتی نمی‌پذیرد. پس از این بیانیه آژانس، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار یک بیانیه و در ادامه تلاش های مذبوحانه خود، بار دیگر خواستار بازرسی فوری کارشناسان آژانس از انبار مورد ادعایی نتانیاهو شد.

در گزارش فری بیکن به نقل از مقامات دولت ترامپ و برخی از اعضای ارشد کنگره آمریکا آمده است که کاخ سفید احتمالاً در روزهای آینده بر تلاش های خود برای متقاعد کردن آژانس به بازرسی از به اصطلاح «انبار هسته‌ای در توروقوزآباد» می افزاید.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با واشنگتن فری بیکن مدعی شد: ما از آژانس بین المللی انرژی اتمی انتظار داریم برای پیگیری هرگونه اطلاعات «معتبری» مسئولانه و در زمان مناسب اقدام کند که این شامل اطلاعاتی که نتانیاهو ارائه کرده است نیز می شود. این مقام آمریکایی در ادامه گزافه گویی خود افزود: این موضوع (اثبات ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی) بیانگر آن خواهد بود که ایران به تعهدات خود درخصوص منع اشاعه هسته ای پایبند نمانده است.

گزارش واشنگتن فری بیکن می افزاید این مقامات آمریکایی از اظهارنظر درخصوص اینکه آیا صحت ادعاهای نتانیاهو را تأیید می کنند، خودداری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار