سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، گفت: در فضای جنگ روانی و اقتصادی دشمن که هدف اصلی آن ایجاد نارضایتی و ناامیدی است فرمانداران وظیفه دارند تا با فرماندهی ستاد جنگ اقتصادی و روانی در شهرستان ها، اوضاع را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در جلسه فرمانداران با موضوع بررسی مشکلات حمل و نقل و تأمین سوخت در استان، گفت: در کشور با فضای جنگ روانی و اقتصادی دشمن روبرو هستیم که مدیریت کردن این شرایط ملزوماتی از قبیل هماهنگی مابین مدیران و دستگاه‌های اجرایی، تعامل و هم افزایی هر چه بیشتر می‌خواهد و لازم است به تناسب امکانات در هر شهرستان، دستگاه‌ها برای رفع نیاز‌های مردم هماهنگ باشند.

وی اظهار داشت: فراخوان‌هایی که دائماً در شبکه‌های مجازی برای اغتشاش و اعتراض داده می‌شود هدفی جز ایجاد بی انگیزگی، فاصله انداختن بین مردم با ارکان نظام، از بین بردن روحیه کار و امید و ایجاد روحیه نومیدی ندارند و در همین راستا پمپاژ روانی ناامیدی و نارضایتی در دستور ستاد فرماندهی جنگ روانی دشمن قرار گرفته است.

ملانوری اظهارکرد: مدیریت فضای روانی جامعه بسیار مهم است که نمونه عالی این شیوه مدیریت را در حادثه تصادف اتوبوس تهران – کرمان ومدیریت اورژانس استان و سایر مسئولین شاهد بودیم و در این قضیه مردم، حمایت و همراهی و عملکرد مطلوب مسئولین استان را دیدند و فضای شایعات با مصاحبه‌های به موقع و دادن اطلاعات صحیح به مردم از بین رفت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اعتراض کامیون داران در سطح استان، گفت: ما تحصن کامیون داران را نداشته ایم بلکه آن‌ها اعتراضاتی نسبت به گرانی و کمیابی قطعاتی مثل لاستیک داشتند که در برخی موارد به حق بود. یکی از این اعتراض‌ها نسبت به کمبود لاستیک بوده است که با توجه به نیاز ۷۵ درصدی کشور به واردات این قطعه مورد نیاز، هم اکنون بیش از ۲۴۴۰ حلقه لاستیک در تهران تأمین شده است و امیدواریم تا با ورود این تعداد لاستیک به استان مشکلات کامیون داران در این حوزه حل شود.

ملانوری در ادامه با تأکید بر عدم کمبود سوخت در استان، افزود: خوشبختانه با توجه به تمهیدات صورت گرفته کمبودی در حوزه سوخت رسانی نداریم و تنها نگرانی ما از عدم همراهی و همکاری مردم و تأثیرپذیری از فضای شایعات است. کما اینکه در قضیه شایعه کمبود بنزین، شاهد بودیم مردم سوخت مورد نیاز ۷ روزه یکی از شهرستان‌های جنوبی را در یک روز وارد باک‌های خود کردند.

در این جلسه همچنین در خصوص تأمین کالا‌های اساسی برای تغذیه دانشجویان و سایر کالا‌های اساسی بحث و تبادل نظر شد و طبق صحبت‌های مسئولین، کمبودی از این نظر در سطح استان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

فرمانداران، فرماندهان ستاد جنگ اقتصادی و روانی در شهرستان‌ها هستند

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.