دوره تخصصی جست و جو و نجات درحوادث حمل و نقل ویژه نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان های کرمان در مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات آغاز شد.

مشارکت 60 امدادگر در دو دوره تخصصی جست و جو و نجات در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت : در این دوره های آموزشی 60 امدادگر و نجاتگر برادر و خواهر در دو دوره 4روزه آموزش های لازم را در زمینه عملیات امداد و نجات جاده ای زیر نظر مربیان مجرب به صورت تئوری و عملی فرا می گیرند.

وی هدف از برگزاری این دوره را تربیت نیروی امدادگر ماهر در حوادث و کمک به امر نجات مصدومان حوادث احتمالی در جاده ها، آشنایی امدادگران با مباحث تخصصی و کاربردی امداد و کمکهای اولیه، تقویت مهارت فراگیران در فعالیتهای امدادی و تیمهای عملیات امداد و نجات و حوادث اعلام کرد.

فلاح از جمله دلایل دیگر برگزاری این دوره را پاسخگویی سریع نجاتگران به حوادث و سوانح جاده ای در طرح امداد و نجات نوروزی 97 دانست و تصریح کرد: در این دوره فراگیران، با مباحث تخصصی امداد و کمکهای اولیه مشتمل بر شرح وظایف امدادگران و نجاتگران، ایمنی و ارزیابی، رها سازی و حمل مصدوم، خودرو نجات، مدیریت سانحه، اصول جست و جو و نجات، کار با آمبولانس، تجهیزات نجات در سوانح جاده ای آشنا می شوند.

طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند ماه سالجاری تا 14 فروردین 97، همزمان با سراسر کشور در بیش از 30 پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت سطح استان برگزار می شود.

بنابر اعلام این گزارش اولین دوره از تاریخ ششم لغایت دهم اسفند ماه و دوره دوم از تاریخ سیزدهم لغایت هفدهم اسفدماه سال جاری در محل پایگاه امدادی پشتیبانی جنوبشرق (مرکز آموزش های تخصصی) برگزار می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.