رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: استان کرمان در لیست زرد کشورهای ژاپن و فرانسه قرار دارد و باید برای خروج از این لیست اقدام اساسی انجام شود.

انجام اقدامات اساسی برای خروج کرمان از لیست زرد ژاپن و فرانسهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان صبح امروز در کارگروه گردشگری استان کرمان گفت: ناشناخته ماندن جاذبه های گردشگری کرمان مهم ترین مشکل حوزه گردشگری در این استان است.

وی بر لزوم معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمان تاکید و تصریح کرد: این استان دارای هفت اثر ثبت جهانی است که ظرفیت بزرگی محسوب می شود.

سیاوشی با تاکید بر لزوم معرفی چهره واقعی استان کرمان به گردشگران داخلی و خارجی افزود: در حال حاضر سومین ابرماراتن بین‌المللی راه‌ابریشم ایران در بیابان لوت منطقه شهداد در حال برگزاری است و برنامه های دیگری هم در حوزه گردشگری تا پایان امسال اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع گردشگری استان کرمان را امضا کردیم افزود: به دلیل تغییر نرخ یورو عملا اجرای این طرح امکان پذیر نیست.

وی از سرپرست استانداری کرمان درخواست که فردی به عنوان مدیر این پروژه معرفی کند و گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم ظرف مدت شش ماه این طرح را تهیه و تدوین کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش پروازهای خارجی از استان کرمان ادامه داد: علاوه بر این باید پروازهای داخلی به ویژه به استان های هدف گردشگری افزایش پیدا کند.

سیاوشی خواستار ورود معین های اقتصادی به حوزه گردشگری شد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در بحث تسهیلات گردشگری رتبه دوم در معرفی به بانک‌ها را دارد و این در حالیست که در بحث پرداخت تسهیلات رتبه ۱۹ را داریم.

وی از دره راگه به عنوان یکی از جاذبه های عظیم گردشگری استان کرمان نام برد و افزود: استان کرمان در لیست زرد کشورهای ژاپن و فرانسه قرار دارد و استانداری کرمان و وزارت امور خارجه باید برای خروج از این لیست اقداماتی انجام دهند. ذکر این نکته ضروری است که ژاپنی ها بسیار علاقمند به حضور در استان کرمان هستند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان گفت: شهرداری در زمینه گردشگری در تعامل با مراکز استان های بزرگ امکان نصب بیلبورد در این مناطق برای معرفی جاذبه گردشگری استان کرمان را فراهم آورد.

وی گفت: در تخصیص اعتبارات عمرانی مناطق گردشگری مدنظر قرار گیرند و زیر ساخت های لازم تکمیل شود.

انتهای پیام/س

خروج کرمان از لیست زرد ژاپن و فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.