نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: حدود 80 درصد دفاتر آژانس های مسافرتی در حال تعطیل شدن و تعدیل نیرو هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود دهقانی نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: گردشگری کرمان به کما رفته و متاسفانه حضور فعالی در نمایشگاه ها نداریم.

دهقانی با اشاره به دخالت نهادهای غیرمرتبط در فعالیت های حوزه گردشگری تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که متولی کار است، از سوی این نهادها به هیچ گرفته می شود و نه نظر کارشناسی و نه نظر صنف را می پرسند و مستقیما عمل کرده و عرصه را بر فعالان این عرصه تنگ کرده اند.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: در این شرایط کسانی که در این حوزه کار می کنند به فکر واگذار کردن و حتی رفتن از کرمان هستند .

وی با تاکید بر اینکه با شرایط موجود، آینده ای برای گردشگری استان کرمان متصور نیستیم بیان کرد: به رغم استان های همجوار همچون فارس و یزد که به شدت در حوزه گردشگری فعالیت می کنند و نمایشگاه و پروازهای مختلف دارند، ما حتی یک پرواز خارجی در کرمان نداریم.

دهقانی با اشاره به ظرفیت پایین اشغال هتل های استان تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم کمتر از 20 درصد ظرفیت هتل های استان اشغال هستند ضمن آنکه نیروی آموزش دیده در این حوزه را نیز نداریم و زمانی که مشتری و مسافری نداریم، قطعا نیرویی نیز آموزش داده نمی شود.

وی با اشاره به کاهش 30 درصد تورهای خارجی ورودی به ایران در سال جاری تصریح کرد: نمی توان منکر شد که تور سفرهای زیارتی به کشور وضعیت خوبی دارد ضمن آنکه باید تاکید کرد که اگر عراقی ها امسال نبودند، تمام هتل های شهر مشهد در هزینه هایشان مشکل داشتند.

دهقانی با اشاره به اینکه کسی کمک مالی از دولت نمی خواهد، گفت: باید در این شرایط بسته های تشویقی از سوی دولت برای فعالان حوزه گردشگری ارائه شده و حداقل در این شرایط مالیاتی اخذ نشود و برای واحدهای فعال حوزه گردشگری سرمایه در گردش تامین کنند.
انتهای پیام/ی

تورهای خارجی ورودی به ایران 30 درصد کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار