مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی ۶۸۳ کودک کار در لرستان خبر دادو گفت :وضعیت کودکان کار در لرستان به یک آسیب اجتماعی در استان تبدیل‌شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فاطمه زهرا توکلی،مدیرکل بهزیستی لرستان از شناسایی ۶۸۳ کودک کار در لرستان خبر داد.
 فاطمه زهرا توکلی اظهار داشت: وضعیت کودکان کار در لرستان به یک آسیب اجتماعی در استان تبدیل‌شده است بنابراین باید اقدامات جدی در این رابطه انجام شود.

وی افزود: تا پایان سال ۹۵ تعداد ۶۰۰ کودک کار در سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود شناسایی شد و امسال نیز ۸۳ کودک کار در سه شهرستان پلدختر، الیگودرز و نورآباد شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه کودکان خیابانی در استان در حقیقت کودکان کار هستند و برای اشتغال کار می‌کنند عنوان کرد: برخی از این کودکان کار توسط برخی افراد سودجو سر چهارراه‌ها قرار داده می‌شوند و شب آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی بیان کرد: همکاری دادستانی خرم‌آباد و همچنین یک تشکل غیردولتی برای ورود به این قضیه یک امر ضروری است و مقررشده که پلیس در این رابطه ورود و بررسی کند آیا در این زمینه مافیایی دارد یا ندارد.

توکلی با تأکید بر لزوم تشکیل یک گروه متشکل از دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف برای ورود به پاتوق این کودکان تصریح کرد: توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها از سوی بهزیستی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیون تومان اعتبار ملی ساماندهی کودکان کار گفت: سال گذشته ۱۲ کودک خیابانی در استان شناسایی شد، اما اکثر کودکانی که شناسایی‌شده‌اند کودک کار هستند و ریشه این امر نیز فقر و مشکلات اقتصادی است؛ مسئله توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها یک امر ضروری است، اما بدون اعتبار نمی‌توان هیچ خدماتی ارائه کرد.

 

انتهای پیام/ب

 

۶۸۳ کودک کار در لرستان شناسایی‌شده است

برچسب ها: بهزیستی ، کودک کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
پس چرا به من بدبخت که ضایعه نخاعی هستم و مستاجر وفا قد درآمد که زندگی آصف باری دارم خونه نمیدید مدیر کل محترمه بهزیستی استان من را از مستاجری نجات بدید بخاطر خدا ..معلول ضایعه نخاعی از الیگودرز.‌