در کنفرانس EmTech Digital امسال، پروفسور کن کالربرگ آخرین نسخه سیستمی را که MIT Tech Review از آن به عنوان "توانمندترین رباتی که تاکنون ساخته شده است" یاد کرده است، رونمایی کرد.

این ربات می‌تواند بهترین روش برای گرفتن هر وسیله‌ای را پیدا کند + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعاریف زیادی از ربات می‌شود اما می‌توان تعریفی که در ادامه آمده است را به عنوان کامل‌ترین آن‌ها اعلام کرد. ربات یک دستگاه الکترو‌مکانیکی یا یک نرم‌افزار هوشمند برای جایگزینی با انسان به هدف انجام وظایف گوناگون است. همچنین طبق تعریفی از بریتانیکا، ربات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند، جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان‌ها نباشد. این دستگاه‌ها برای انجام کارهای مختلف طراحی می‌شوند و می‌توانند زندگی انسان‌ها را به مراتب آسان‌تر کنند.

پروفسور کن کالربرگ و گروهش دستگاهی طراحی کرده اند که لقب توانمندترین رباتی که تاکنون ساخته شده است را از آن خود کرده است.این ربات می‌تواند هر وسیله‌ای که می‌بیند را بلند کند، حتی آن‌هایی را که تا به حال ندیده است. او این کار را با استفاده از دوربین سه‌بعدی که در آن تعبیه شده است انجام می‌دهد و می‌تواند با این روش بهترین نقطه تماس را ارزیابی می‌کند. این دستگاه علاوه بر دوربین‌های سه‌بعدی از تجربیات گذشته خود در بلند کردن وسایل استفاده می‌کند. این ربات را اعضای UC Berkley طراحی کرده اند و نام آن را Dex-Net گذاشته اند.
این ربات با بازو چپ خود توانایی گرفتن اشیا را دارد و با بازوی راست خود می‌تواند اشیا را با مکش از جایشان بلند کند ( مانند یک جارو برقی). بر اساس آموزش‌ها و اطلاعاتی که این ربات از پیش دارد می‌تواند انتخاب کند که از کدام بازو برای موفقیت بیشتر استفاده کند. در آزمایشی که به تازگی انجام شده است این ربات توانایی بلند کردن 64 وسیله و جا‌به‌جا کردن آن‌ها را زیر 15 دقیقه دارد. که این آمار نشان‌دهنده‌ی هو ش زیاد و کارآمدی بالای این ربات است.

در ادامه طرز کار این ربات جذاب را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: Xiamo Mi 8 وارد بازار شد


انتهای پیام/

بهترین ربات ساخته شده

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار