سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: تاکنون از محل اعتبارات ملی و استانی در سه حوزه شهری استان کردستان در قالب پدافندغیرعامل، عملیات آبخیزداری اجرا شده است .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد حسینی با اشاره به اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه استان کردستان گفت: در حوزه ملقرنی شهرستان سقز با مساحت یک هزار و 680 هکتار، عملیات بیومکانیکی بانکت‌بندی به میزان 24 هکتار و عملیات مکانیکی سازه های سنگی‌گابیونی به میزان 534 مترمکعب اجرایی شده است .
وی افزود: در حوزه شهری کریم آباد دهگلان که در حوزه سد سورال قرار دارد، عملیات مکانیکی احداث سازه های گابیونی و ملاتی با حجم یک هزار و 400 مترمکعب و عملیات بیومکانیکی بانکت‌بندی در مساحت 12.3 هکتار به اتمام رسیده است .
سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با بیان اینکه حجم عملیات اجرا شده در حوزه های سقز و دهگلان از محل اعتبارات سال 96 است عنوان کرد: در حوزه شهری برجگه بیجار با مساحت دو هزار و600 هکتار از سال 72 عملیات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک آبخیزداری در حال اجرا است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود در سال آینده عملیات مکانیکی در حوزه بیجار به اتمام برسد که حجم عملیات اجرا شده در بخش مکانیکی سنگی‌ملاتی 3هزار و 870 مترمکعب، سنگی‌گابیونی یک هزار و684 مترمکعب، بیومکانیکی بانکت‌بندی 12 هکتار و در بخش بیولوژیک 47 هکتار است.
حسینی در پایان موضوع حوزه آبخیز شهری را به عنوان مفهومی که نشان دهنده پیوند اکولوژیکی تمدن انسان با طبیعت دانست و یادآور شد: در دهه های اخیر در برنامه ریزی و مدیریت توسعه این مهم مطرح شده است که در حوزه آبخیز شهری تمرکز اصلی بر کنترل روانابها، افزایش نفوذپذیری بارندگیها و درنتیجه افزایش ذخایر آبهای زیرزمینی و نیزجلوگیری از آلودگی آبها در محدوده شهرها بوده است .

انتهای پیام/م

اتمام عملیات مکانیکی در حوزه بیجار تا سال آینده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.