معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از اجرای عملیات بیولوژیک آبخیزداری در ۱۱ هزار و ۶۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کردستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، طاهر کرمی در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی استان که با موضوع بررسی و نحوه اجراء عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری در محل سالن جلسات شهدای منابع طبیعی برگزار شد گفت: این میزان سطح در حوزه‌های آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستا‌هایی که دارای طرح‌های مرتعداری هستند با مشارکت بهره برداران محلی اجرا می‌شود.
وی گفت: عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری با هزینه کرد دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سطح جنگل‌ها و مراتع استان بر اساس فهرست بها انجام می‌شود که شامل بذرپاشی و بذرکاری کپه کاری تبدیل دیمزار‌های کم بازده کنتور فارو، حفاظت و قرق مراتع می‌باشد.
کرمی افزود: با توجه به حجم بالای عملیات بیولوژیک آبخیزداری و تخصصی بودن آن، ستاد اجرای برنامه‌های صندوق توسعه استان به ریاست مدیرکل تشکیل شده و انجام پروژه‌های بیولوژیک آبخیزداری را معاونت فنی انجام می‌دهد و این ستاد برنامه ریزی و زمانبندی اجرا و نظارت آن را به عهده دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان خاطرنشان کرد: در عملیات بیولوژیک آبخیزداری از گونه‌های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر پروتریوم، آگروپاپیرون، آویشن، ختمی، کاسنی در اراضی ملی استان استفاده می‌شود.
انتهای پیام/م

اجرای عملیات‌های بیولوژیک آبخیزداری با هزینه کرد دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.