نشست شورای امنیت به ریاست مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسئله کره شمالی برگزار شد.

نشست شورای امنیت به ریاست آمریکا درباره کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، نشست شورای امنیت به ریاست مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسئله کره شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از دیگر کشور‌ها خواست از وضع تحریم‌های ثانویه ناپذیرفتنی علیه کره شمالی اجتناب کنند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی نباید "هدف نهایی" باشد.

وزیر امور خارجه چین در پاسخ به آمریکا که از نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ابراز تأسف کرده بود، گفت: "پیشرفت در اتخاذ یک راه حل سیاسی به اندازه اعمال تحریم‌ها حائز اهمیت است و باید به موازات هم و نه به طور گزینشی پیش رود."

وزیر امور خارجه چین با تکرار درخواست پیونگ یانگ خواهان اعلام بیانیه‌ای شد که به جنگ در کره پایان دهد. وی افزود چنین بیانیه‌ای به "برقراری اعتماد و تسهیل در عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای" کمک خواهد کرد.

در سال ۱۹۵۳، جنگ در شبه جزیره تنها با آتش بس به پایان رسید.

نماینده ژاپن در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: تازه‌ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های کره شمالی ابراز نگرانی ایجاد کرده است.

وی افزود: «آنچه ما به دنبالش هستیم از میان برداشته شدن همه موشک‌ها و تسلیحات کشتارجمعی در کره شمالی است و این که این کشور به صورت کامل به تعهدات و الزامات بین المللی خود پای بند باشد.»

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی مدعی شد: «در حال حاضر کره شمالی عمده‌ترین تهدید در حوزه اشاعه در برابر جامعه جهانی است و عمده‌ترین خطر برای امنیت جمعی ما در قرن بیست و یکم به شمار می‌آید.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار