نگرانی‌ها از تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر میزان ذخایر نفتی باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

افزایش قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها درباره اینکه پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، تولیدکنندگان حوزه نفت دیگر قادر نخواهند بود کاهش ذخایر نفتی را جبران کنند، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 16 سنت افزایش به 79 دلار و 19 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 20 سنت افزایش (معادل 0.29 درصد)، 70 دلار و 5 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته هم با 1.4 درصد افزایش بها همراه بود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه قرار است در تاریخ 23 سپتامبر سال جاری میلادی در الجزایر با یکدیگر ملاقات کنند تا در خصوص افزایش ذخایر نفتی پس از کاهش سطح تولید نفت ایران مذاکره کنند. تحریم های آمریکا از ماه نوامبر سال جاری میلادی صنعت نفت ایران را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

همچنین نگرانی ها از کاهش ذخایر نفتی باعث شده است که آمریکا سطح تولید خود را افزایش دهد. بر اساس اعلام «مؤسسه نفت آمریکا» ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 14 سپتامبر با 1.2 میلیون بشکه افزایش به 397.1 میلیون بشکه رسیده است. داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم قرار است اواخر امروز منتشر شود.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در پی ادامه تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن، بهای طلا نیز امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1199.18 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.

از جمله علل افزایش قیمت طلا، جنگ تجاری میان آمریکا و چین است. تنشهای تجاری میان این دو کشور پس از آن تشدید شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش بر کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار تعرفه های وارداتی اعمال کرد. چین هم در اقدامی تلافی جویانه تعرفه هایی را بر روی 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار