وزارت خارجه کره جنوبی از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای آمریکایی خود در آستانه نشست سران دو کره خبر داد.

گفتگوی تلفنی وزاری خارجه آمریکا و کره جنوبی در آستانه نشست سران دو کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه این کشور امروز دوشنبه گفتگویی تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود داشت.

گفتگوی تلفنی کیونگ وا  پیش از همراهی او با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ و برگزاری نشست میان سران دو کره در روز سه شنبه انجام شد.

وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی در این گفتگوی تلفنی به تبادل نظر درباره پیشرفت‌های اخیر در روابط دو کره و آماده سازی برای نشست مون جائه این و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پرداختند. قرار است رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه برای برگزاری سومین نشست خود با رهبر کره شمالی راهی پیونگ یانگ شود. نشست سران دو کره سه روز به طول می‌انجامد.

وزیر خارجه آمریکا در این گفتگوی تلفنی از همتای کره جنوبی خود خواست تا به برقراری ارتباطات نزیکتر با کره شمالی، تلاش برای عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره و برقراری صلح در منطقه ادامه دهد.

کانگ، اولین وزیر خارجه کره جنوبی است که رئیس جمهور این کشور را برای برگزاری نشست دو کره در پیونگ یانگ همراهی خواهد کرد. در گذشته دو نشست پیونگ یانگ در سالهای 2000 و 2007 برگزار شد که در آن زمان روسای جمهور وقت کره جنوبی وزاری خارجه خود را در آن نشست‌ها همراه نداشتند.

حضور وزیر خارجه کره جنوبی به منظور کمک به مون جائه این برای گفتگو با رهبر کره شمالی بر سر موضوع عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره است. مون جائه این پیشتر اعلام کرد مسئله عاری سازی هسته‌ای مسئله‌ای نیست که کره جنوبی بتواند به تنهایی به آن بپردازد. رئیس جمهور کره جنوبی یادآور شد تلاش خواهد کرد تا راهی برای ایجاد توافق میان خواسته‌های طرف آمریکایی و کره شمالی بیابد.

پیشتر ایم جونگ-سئوک، رئیس دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی گفته بود عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره از مهم‌ترین محور‌های گفتگو‌های کیم جونگ اون  و مون جائه این در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار