یک مقام در کره جنوبی از گفتگو درباره عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره‌کره در نشست آتی رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور کره جنوبی خبر داد.

مقام کره ای: عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره محور اصلی گفتگو‌های سران دو کرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، «ایم جونگ-سئوک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی دوشنبه گفت عاری‌سازی هسته‌ای شبه جزیره کره از مهم‌ترین محور‌های گفتگو‌های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

خبرگزاری یونهاب به نقل از ایم گفت: «عاری‌سازی هسته‌ای تاکنون یک مسئله کلیدی در مذاکرات کره شمالی و آمریکا بود...، اما اکنون این مسئله به موضوع مهمی در نشست بین دو کره تبدیل شده است».

نشست دو کره از ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر در پیونگ یانگ –پایتخت کره شمالی- برگزار خواهد شد. گفته می‌شود مون جائه این با یک پرواز مستقیم به کره شمالی خواهد رفت. به گزارش رسانه‌ها روسای شرکت‌های مهم کره جنوبی از جمله شرکت ال‌جی رئیس جمهور این کشور را در سفرش همراهی خواهند کرد.

سران کره جنوبی و کره شمالی نخستین بار در روستای «پانمونجون» در ۲۷ آوریل دیدار کردند. پس از این نشست، آن‌ها کمتر از یک ماه بعد دوباره دیدار کردند. نشست آتی قرار است به اجرای مسائلی که در پانمونجون مورد توافق دو طرف قرار گرفت اختصاص یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار