مظاهریان گفت: در سال 96 تعداد پروانه‌های صادره حدود 6 درصد افزایش و ارزش افزوده ساختمان‌ها حدود 1.2 درصد رشد داشته است.

قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد / به دنبال مصرفی کردن بازار مسکن  هستیمحامد مظاهریان‌ معاون وزیر راه و شهر‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تحولات رخ داده از ماه‌های پایانی سال گذشته در بازار مسکن  متأثر از تغییرات  بازارهای موازی بوده است، گفت: تحولات و نوسانات ایجاد شده در بازارهای موازی باعث شده که ثبات و تعادل در بازار مسکن  تحت تأثیر قرار گیرد.

 وی ادامه داد: سال گذشته در چهار شاخص‌ حوزه مسکن رشد داشته‌ایم تعداد پروانه‌های صادره و ارزش افزوده بخش ساختمان پس از مدتی نسبتا طولانی روند مثبتی داشته است.

مظاهریان‌ از شیب ملایم رشد در شاخص‌های بخش مسکن خبر داد و گفت: در سال  1396 تعداد پروانه‌های صادره حدود  6 درصد افزایش و ارزش افزوده ساختمان‌ها بعد از 5 سال حدود  1.2 درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید: وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال چگونه خواهد بود؟ 


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی‌ بیان کرد: روند مثبت شاخص‌ها حاکی از آن است که مواجهه قیمت مسکن با شیب ملایم افزایشی در دو سال آینده محتمل ترین گزینه است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که بازار مسکن همچنان یک بازار مصرفی باشد، افزود: مسکن نباید تبدیل به یک بازار سفته‌بازی شود چرا که در این حالت همچون بازارهای طلا و ارز دستخوش عدم تعادل و بی‌ثباتی خواهد شد.

مظاهریان‌ با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی بازار مسکن را تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: در صورتی که این بازارها به یک نرخ ثابت برسند پیش‌بینی  بازار مسکن در آینده تسهیل و واقع بینانه تر خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی‌ با بیان اینکه کاهش قیمت  مسکن پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارهای‌ موازی مانند ارز و سکه از لحاظ سرمایه‌گذاری عقب‌تر است بنابراین بعید به نظر می‌رسد که کاهش قیمت در مسکن رخ دهد.

انتهای پیام/

قیمت مسکن کاهش نمی‌یابد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
این دولت انتخاب ملت بود! خودکرده را تدبیر نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
جالبه که شما دولتیها مسئول کنترل و نظارت قیمت بازار مسکن بودید، رهایش کردین که اینطور حبابی گران شد و حالا میگویید که قیمت مسکن کاهش نخواهد یافت! دردمان را به کی بگوییم؟!
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
والا ای دوست عزیز هر روز شاهد گرونی هستیم به خدا ما ملت دیگه خسته شدیم
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
این طور که به نظر میرسد اقایان وزارت راه و مسکن و زیر مجموعه هایش کلا مخالف ارزان بودن مسکن هستند اگر چنین نبود مثل دولت نهم و دهم فکیبه حال مسکن می نمودند اون موقع مردم اصلا دغدغه مسکن را نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
این از برکات گرون شدن دلاره
آخرین اخبار