عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در دوره تحریم مشکل اشتغال را حل کند، گردشگری به عنوان یک منبع بزرگ ارزآوری به کشور است.

تقویت گردشگری یکی از منابع بزرگ درآمدی در دوره تحریم استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز( پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در روزگاری بسر می‌بریم که مردم کشور وضعیت سختی را سپری می‌کنند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا از این معبر سخت عبور کنیم و به سلامت برسیم.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تدبیر، عقلانیت، سلامت و اندیشه درست یکی از ابزارهای مهمی است که به ما کمک می‌کند تا به سلامت عبور کنیم، گفت: مجموعه ارزشمند شورای عالی استان‌ها امید بیش از 120 هزار نفر از شوراهای شهرهای مختلف است و می‌توانند نماد خرد جمعی مردم این سرزمین باشند.

وی افزود: موضوعی که امروز در دستور کار قرار گرفته بسیار اهمیت دارد، زیرا در دوره تحریم یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند اشتغال را حل کند و منبعی برای ارزآوری به کشور باشد، همین حوزه گردشگری است.

حق‌شناس با بیان اینکه طبیعت جایگاه گردشگری و صنایع دستی در دولت هم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: به جای آن که تهران یک معبر برای گردشگری باشد، می‌تواند تبدیل به یک مقصد گردشگری شود، زیرا ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری تهران، افزود: هم در حوزه طبیعی و هم در حوزه‌های تاریخی، توریسم درمانی و توریست اقتصادی، تهران می‌تواند یکی از مهمترین مراکز گردشگری داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به موقعیت مرکزی تهران تصریح کرد: در چهارراه ولیعصر(عج) از یک سو تئاتر شهر و از سوی دیگر تالار وحدت را داریم.

حق‌شناس با بیان اینکه احیای خیابان ویلا به عنوان گذر صنایع دستی در حال انجام است، تصریح کرد: شاید یک گردشگر نتواند به بوشهر و زابل برود، اما صنایع دستی سیستان را می‌تواند در تهران بخرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا خیابان لاله زار را احیا کنیم تا مرکزی برای یادآوری خاطرات ایرانیان در حوزه نمایش باشد، گفت: در نهایت گذر کتاب را در محدوده میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر(عج) احیا خواهیم کرد، زیرا که این محدوده منشأ خاطرات ایرانیان در حوزه فکر و اندیشه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
با این سازمان گردشگری عمرا بتونیم گردشگری رو رونق بدیم .
من خودم طرح یه اسکله جدید گردشگری دادم که مردم به جای قایق سواری بدون تکون و هراس حس قایق سواری بهشون دست بده و چند ساعت برن وسط دریا چای بخورن و برگردن و همه استادا هم تائیدش کرده بودن و خداد تومن هم درامد داشت ولی سازمان قبول نکرد
آخرین اخبار