محمودی با بیان اینکه در کشور ما آمایش سرزمینی با نگاه به ظرفیت‌های اقلیمی صورت پذیرفته، گفت: باید جهت استفاده اصولی از استعدادهای چهارمحال و بختیاری این آمایش انجام شود.

کاظمی/ فقدان آمایش سرزمینی در استان چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی محمودی نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در نهمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه قوم بختیاری همواره در جهت استقلال و آزادی ایران درخشیده است، اظهار کرد: در تاریخ معاصر این قوم در نهضت مشروطه و هم در جنگ تحمیلی نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به حاضر نشدن مونسان در این جلسه و خطاب به وی گفت: هنوز در کشور ما آمایش سرزمین با نگاه شناخت ظرفیت‌های اقلیمی صورت نگرفته است و پیشنهاد می‌کنم که این آمایش و پژوهش با تمرکز در سازمان و توسط کارشناسان اهل فن انجام شود.

عضو شورای عالی با بیان اینکه در این حوزه کارهای پراکنده‌ای انجام شده است، تصریح کرد: باید در موارد دیگر همچون کارآمد بودن قوانین سرمایه‌گذاری و حل و فصل مشکلات سازمانی اقدامات جدی انجام دهیم.

محمودی با بیان اینکه اگر سیاست‌گذاری اصولی در موضوع توریسم و اکوتوریسم برای استان چهارمحال و بختیاری انجام شود، می‌توان آن را به خواستگاه انسان خسته از زندگی ماشینی تبدیل کرد، گفت: در این شرایط پاسخ مثبت مناسبی دریافت خواهیم کرد که می‌تواند این استان محروم را از فقر و بیکاری و مهاجرت به کلانشهرها رهایی دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار