مسجدجامعی گفت: طبیعت ایران در حال نابودی است و باید از تمام کسانی که باعث نابودی آن می‌شوند، شکایت شود.

طبیعت ایران در حال نابودی است/ چشمه علی و زاینده رود خشک شدندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه با از بین رفتن فرهنگ، طبیعت، تاریخ و ادبیات، ایران آسیب می‌بیند، اظهار کرد: با کسی‌تعارف نداریم؛ چشمه علی و زاینده رود خشک شدند.

وی با ذکر این سوال که چرا از مترو برای خشک شدن چشمه علی شکایت نمی‌شود؟، گفت: باید از تمام کسانی که باعث از بین رفتن آثار ایران می‌شوند، شکایت شود.

مسجد جامعی با اشاره به تابلوی خطر مرگ در زاینده رود گفت: مرگی ناشی از خشک شدن زاینده رود به مراتب سخت‌تر از خفگی در آب زاینده رود است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر محله‌ای در تهران و ایران دارای هویت خاص است، گفت: زمانی گیاه غالب در منطقه پونک، پونه بود؛ نارمک پر از درختان انار بود، در حالی که اکنون تمام این آثار در حال نابودی هستند.

مسجدجامعی عدم شناسایی آثار تاریخی را عامل مهمی در از بین رفتن این آثار دانست و پیشنهاد کرد تا آثار تاریخی موجود شناسایی شوند و در ادامه بیان کرد: بیش از 700 اثر در تهران به دلیل شناسایی نشدن از بین رفتند.

وی با اشاره به خلاء‌های قانونی موجود در ثبت میراث طبیعی، گفت: سازمان میراث فرهنگی توانایی مقابله با این موضوع را ندارد.

مسجد جامعی تنوع و تکثر در عین وحدت را روح تمدن ایرانی دانست و گفت: آنچه از میراث تاریخی خود انتظار داریم، بازتاب تنوع است، باید تنوع میراث تاریخی را حفظ کنیم.

این عضو شورای شهر تهران وحدت در عین تمدن و وحدت در عین کثرت را جاذبه و تفاوت آثار ایرانی دانست و گفت: شناسایی و حفظ آثار تاریخی ایران از مهم‌ترین کارهایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار