خبرنگار: کاظمی/غیرفعال شدن 45 درصد از واحدهای صنعتی بوشهر / آلودگی بوشهر صد برابر تهران استفاطمی با اشاره به مشعل‌های گازی عسلویه، گفت: به دلیل وجود این مشعل‌ها میزان آلودگی هوای بوشهر صد برابر تهران است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر فاطمی نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها در نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین ( ع )، اظهار کرد: هر زمان که مدیران با تکیه بر عزت حسینی حرکت کردند، موفق شده‌اند و هر زمان که خلاف آن رفته‌اند، بازنده شده‌اند.

فاطمی با بیان اینکه استان بوشهر 625 کیلومتر مرز آبی دارد و دارای 10 شهرستان است، تصریح کرد: استان بوشهر منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و در حالی که ما نشسته بر گنجیم، حقیقتا که در رنجیم.

وی با اشاره به برخورداری این استان از صنایع دستی، صنایع دریایی و 7 میلیون اصله نخل و 11 بندر تجاری،افزود: بزرگترین صنایع در استان بوشهر قرار دارند و 13 درصد ذخایر عظیم نفت و 67 درصد ذخایر گازی کشور و 7 درصد نفت فلات قاره خارک و 95 درصد نفت خام کشور از پایانه‌های نفتی خارک تأمین می‌شوند که به عنوان ثروتمندترین استان کشور است.

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: با تمام این ثروت‌ها مردم این استان بهره‌ای از آن نبرده‌اند و به جای آن که شیرینی این ثروت به آن‌ها برسد، بیشتر زهر آن می‌رسد.

فاطمی با اشاره به بحران در محصول گوجه فرنگی، گفت: ضرورت پویاتر شدن فعالیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت یارانه تولید کشاورزان و راه اندازی صنایع بسته بندی خرما از جمله مواردی است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند، اما از معضلات استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با وجود داشتن ظرفیت‌های لازم برای پیشرفت از رونق صنعتی برخوردار نیست،گفت: عدم توجه کافی مسئولان به عرصه صنعت و وجود مشکلات بانکی دست و پای صنعت را در استان بوشهر بسته است.

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه 25 تا 45 درصد از واحدهای استان بوشهر غیرفعال شده‌اند، افزود: سرمایه در گردش از دغدغه‌های فعالان صنایع است.

فاطمی با بیان اینکه اکثر شهرها و روستاها با کمبود شدید آب آشامیدنی رو به رو هستند، تصریح کرد: این موضوع تبدیل به بحران شده و در حالی که مردم این استان در کنار آب هستند، باید تشنه باشند و شایسته این مردم نیست آب را با تانکر به آن‌ها برسانند.

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بوشهر قطب درآمدی کشور است،گفت: بعضی از شهرها 5 روز یک بار آب دارند.

وی افزود: به گفته برخی کارشناسان میزان آلودگی هوای بوشهر صد برابر تهران و ناشی از مشعل‌های گازی عسلویه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار