عضو شورای شهر تهران با اشاره به خشک شدن آب چشمه علی گفت: این در حالی است که شرکت مترو آب چشمه علی را به کشاورزان می‌فروشد.

چشمه علی خشک شد؛ مترو آب را به کشاورزان می‌فروشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران که امروز(شنبه) به همراه سایر اعضای این کمیسیون در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی‌ برگزار شد، با اشاره به وضعیت کنونی چشمه علی اظهار کرد: بر اثر حفاری‌های خط 6 مترو، این چشمه که سابقه 8 هزار ساله دارد خشک شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولان‌ مترو دلیل خشکی این چشمه را خشکسالی عنوان می‌کنند، تصریح کرد: آن‌ها هم خودشان می‌دانند و هم شرکت مشاور از قبل تذکر داده بود که این حفاری سبب خشک شدن چشمه علی می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم برای پدیده‌های نو پیوست‌های زیست محیطی ندارند،گفت: در مورد مترو فقط دلمان را به این خوش کرده‌ بودیم که 8 خط مترو داریم، اما هزاران قنات را از بین بردیم.

خلیل آبادی با اشاره به نصب هواکش‌ در مقابل موزه فرش تهران آن را اقدامی غیرکارشناسی و موجب ضربه خوردن به جایگاه آثار تاریخی و هنری برشمرد و در ادامه گفت: آبی که از چشمه علی باید به سمت زمین‌های کشاورزی سرریز‌ شود، در تونل‌های مترو جاری شده و با 20 پمپ آن را تخلیه می‌کنند و به فاضلاب سرخه‌ حصار می‌فرستند و همان آب را به کشاورزان می‌فروشند.

خلیل آبادی تصریح کرد: اگر در دنیا یکی از بناهای فرهنگی آسیب ببیند‌، آن را سرخط‌ اخبار می‌کنند و تا زمانی که به حالت سابق باز نگردد‌، به آن موضوع پرداخته می‌شود.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار