فرماندار شهر ری گفت: بازگشت آب به چشمه علی یک مطالبه ملی و مردمی است، چرا که این چشمه یکی از آثار تاریخی کشور است.

هدایت اله جمالی پور فرماندار شهرری در گفتگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با بازگشت آب به چشمه علی اظهار کرد: این تاخیری که در بازگشت آب به چشمه علی ایجاد شده است قابل پذیرش نیست و طبق قولی که داده بودند، قرار بود هفته گذشته آب در چشمه علی جریان یابد.

وی ادامه داد: بازگشت آب به چشمه علی یک مطالبه ملی است و مربوط به فرماندار و شهرستان ری نیست، چرا که چشمه علی یکی از آثار تاریخی کشور است و باید از آن صیانت کرد.

جمالی پور گفت: با راه اندازی مترو نباید یک اثر تاریخی ماندگار که هزاران سال اعتبار تاریخی برای کشور دارد را نابود کرد.

وی افزود: مطالبه بازگشت آب به چشمه علی یک مطالبه مردمی است، پس مطالبه دولت و نظام نیز خواهد بود و حتما باید چشمه علی به موقعیت اصلی خود بازگردد.

فرماندار شهرری تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی باید پیگیر بازگشت آب به چشمه علی باشد و میراث فرهنگی را مکلف خواهیم کرد تا از دستگاه هایی که این پدیده را ایجاد کرده اند، پاسخ بخواهد.


بیشتر بخوانید:  آب چشمه علی به کشاورزان شهرری فروخته می‌شود


وی ادامه داد: هنوز هیچ نامه ای برای استفاده از ابزار قانونی برای برخورد با دستگاه هایی که این پدیده را ایجاد کرده اند به فرمانداری ارسال نشده است.

جمالی پور گفت: فرمانداری برای بازگشت آب به چشمه علی از هر ابزاری استفاده خواهد کرد تا این اثر ماندگار تاریخی برای نسل های آینده نیز حفظ شود.

وی در پایان تصریح کرد: به طور حتم آب به چشمه علی باز خواهد گشت؛ شاید این موضوع دیر و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهری ، چشمه علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار