مسئول روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت:از گرفتن غذا در ظرف‌های دورانداختنی خودداری کنیدو بکوشیم که استفاده از ظرف‌های دایمی را دوباره احیا کنیم.

 بابا حیدری  مسئول روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  گفت:روزهای محرم، بسیاری از مردم برای شرکت در مراسم عزاداری سنتی، به شهرها و روستاهای زادگاه خود می‌روند سعی کنید در این سفرها، حامل پیام‌های زیست‌محیطی برای همشهریان خود باشید از ظرف‌های یک‌بار مصرف استفاده نکنید و در صورت استفاده، آن ها را در جاده و بیابان رها و با زباله‌های دیگر مخلوط نکنید .

 وی ادامه داد : به همسایه‌های خود بگوییم که ظرف‌های یک بار مصرف، برای محیط زیست و سلامتی زیان آور اند.

  بابا حیدری با  اشاره  برگزاری مراسم  عزاداری  در هیات ها  گفت: تجهیز هیأت‌ها به ماشین‌های ظرف‌شویی بزرگ، یا استخدام کارگر برای شستن ظرف های استیل و ملامین می تواند بخشی از ادای نذر خیرین باشد.

 وی  گفت: به هیأت‌ها و دیگران آموزش دهیم که درصورت استفاده از ظرف‌های یک‌بار مصرف، آن‌ها را از باقی‌مانده‌ی غذا پاک کنند و در کیسه‌های جداگانه تحویل ماموران شهرداری بدهند.

بابا  حیدری  گفت: ظرفهای یکبار مصرف  آلودگی زیست محیطی به دنبال دارد که چندین سال  در طبیعت باقی می ماند  به مدیران رستوران‌ها بگوییم که استفاده از ظرف‌های چینی زیباتر و بهداشتی‌تر است و انداختن رومیزی‌های نایلونی یک‌بار مصرف، نمای میز را زشت و محیط زیست را آلوده می‌کند .



انتهای  پیام/ز


 در ایام محرم حامل پیام‌های زیست‌محیطی برای همشهریان خود باشید

برچسب ها: محرم 97 ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.