مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه ، در ایام محرم حدود یک هزار و 500 مبلغ و مبلغات به همه نقاط استان اعزام می شوند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قبادی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه ، گفت : در ایام محرم حدود یک هزار و 500 مبلغ و مبلغات به همه نقاط استان اعزام می شوند و تمام مساجد روستاها نیز دارای روحانی خواهند بود.

وی گفت : در ایام محرم امسال 2 کار اساسی نظارت و کنترل هیات های مذهبی و نیز اعزام مبلغ و مبلغات را انجام خواهیم داد و کار اعزام مبلغان نیز از 2 روز پیش آغاز شده است.

وی اضافه کرد : 40 درصد مبلغان محرم امسال بانوان هستند و تعداد آنها به 600 نفر می رسد وهمه آنها متولدین دهه های 60 و 70 هستند.

وی همچنین از وجود هزار و 400 مداح شناسنامه دار در سامانه طوبی در استان کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: مداحان نیز برای برگزاری باشکوه محرم امسال توجیه شده اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه نقش مداحان در پرشور کردن مجالس عزاداری ایام محرم را برجسته دانست و گفت: اصولا مجالس مذهبی بدون مداح برگزار نمی شود.

وی در خصوص زنجیرزنی زنان نیز گفت: ما این کار را درست نمی دانیم و به کلیه هیات ها تاکید کرده ایم که از اختلاط زن و مرد جلوگیری کنند.

قبادی در خصوص تجمیع هیات ها نیز گفت: اکثر هیات ها در همان جای قبلی خودشان فعالیت خواهند داشت منتها حسینیه های بزرگ را برای پوشش رسانه ای به صدا و سیما معرفی خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/د

40 درصد مبلغان محرم امسال که 600 نفر هستند زنان اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.