تقریبا شش میلیون آمریکایی که به اتهام ارتکاب جرم و بزهکاری محکوم شده‌اند از رای دادن در انتخابات مقدماتی و میان دوره‌ای امسال آمریکا محروم هستند.

یو اس‌ ای تودی: رای دادن حق اساسی یک آمریکایی است، اما برخی از آمریکایی‌ها این حق را ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در گزاشی با بیان اینکه رای دادن حق اساسی یک آمریکایی است اما برخی از آمریکایی‌ها این حق را ندارند نوشت: حدود شش میلیون آمریکایی نمی‌توانند در انتخابات میان دوره ای امسال آمریکا شرکت کنند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه در مقاله‌ای با عنوان «رای دادن حق اساسی یک آمریکایی است اما چرا برخی از ما هنوز این حق را نداریم؟» نوشت: اکثر ایالت‌های آمریکا محدودیت های شدیدی را برای رای دادن اعمال می کنند و امسال حدود شش میلیون آمریکایی که به ارتکاب جرم متهم شده اند نمی‌توانند در انتخابات میان دوره ای آمریکا شرکت کنند.

نویسنده این گزارش در این باره به تجربیات زندگی خود و عدم امکان رای دادن در انتخابات آمریکا اشاره کرد و نوشت: در سال 2008، در یک روز سرد من داخل اتاق یک زندان در گینزویل، فلوریدا نشسته بودم و نظاره گر انتخاب نخستین رئیس جمهور سیاهپوست بودم. من مانند بسیاری دیگر از مردم سراسر کشور هم احساس غرور و هم احساس ترس می کردم.

اما به عنوان یک مرد سیاهپوست که هرگز رای نداده بود و بیش از دو دهه به سبب محکوم شدن بطور چرخشی در داخل و خارج زندان دوران محکومیت را می گذراندم‏، احساس شرم می کردم که عمر خود را تلف کرده ام. من کاملا این مفهوم را- که با آن رشد کرده بودم – باور کرده بودم که سیاهپوستان نمی توانند به آن دست یابند یا موفق شوند.

من اکنون هشت سال است که ساکن نیویورک هستم و در اینجا زندگی می کنم و در زمان انتخابات مقدماتی ما، من آن زمان را به یاد می آورم که- به دلیل سابقه حبس- نمی توانستم اصلا رای بدهم.

فقط دو ایالت مین و ورمونت آمریکا، حق رای دادن کامل را برای مجرمان و بزهکاران محفوظ نگه داشته اند. کالیفرنیا به زندانیان خود اجازه رای دادن می دهد. اما اکثر ایالت های آمریکا محدودیت های شدیدی اعمال می کنند و تقریبا شش میلیون آمریکایی که به اتهام ارتکاب جرم و بزهکاری محکوم شده اند (بسیاری از آنها زمان حبس خود را سپری کرده اند) از رای دادن در انتخابات مقدماتی و میان دوره ای امسال آمریکا محروم هستند.

نویسنده در پایان نوشت: هفته آینده من در سن 49 سالگی پس از بدست آوردن حق رأی خود که تنها هشت سال پیش احیا شد- به صندوق رای خواهم رفت و رای خواهم داد. من در میان افراد خوش شانس هستم. من در ایالتی زندگی می کنم که اجازه می دهد تا مجرمان در حین آزادی و عفو مشروط رای دهند. اما برای بسیاری از مجرمان سابق، رفتن به صندوق های رای خیلی آسان نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار