وزیر نیرو باحضور نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره، استاندار کردستان و نیز تعدادی از مدیران کل از بخش‌های مختلف سد چراغ و یس بازدید کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در این بازدید با اشاره به ویژگی‌های سد چراغ ویس گفت: در جلسه امروز که در مرکز استان برگزار می‌شود موانع و مشکلات این سد بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سد در شهرستان سقز بسیار حائز اهمیت است، بر استفاده بهینه از آب آن در مصرف آب شرب سقز تاکید کرد.

اردکانیان خدمت به مردم را جزو وظایف مسئولان در ایران اسلامی دانست و گفت: باید همه در جهت خدمت به مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

وزیر نیرو از استاندار کردستان خواست در خصوص کیفیت آب این سد تدابیر لازم اندیشیده شود.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید  گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۳ آغاز شده و در سال ۸۷ اولین بار اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه آب ۶۰ روستای این شهرستان از این سد تامین شود، افزود:بر اساس برآورد‌های اولیه برای بهره مندی این تعداد روستا از آب سد چراغ ویس ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین فاضلاب ۱۹ روستای جوار سد به داخل سد هدایت می‌شود که ضروری است برای جلوگیری از ورود فاضلاب به داخل سد، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود.

وی گفت: برای آبیاری ۶ هزار هکتار از زمین‌های پایاب سد برای کشاورزی هم نیاز به تخصیص آب از سد است که بایستی در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم هدف از اجرای این سد را تأمین آب شرب سقز در درازمدت، تامین آب ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان عنوان کرد.

کامران خرم ادامه داد: برای انتقال آب سد به شهر سقز، ۱۰ کیلومتر خط انتقال احداث و اجرا شده است و ۴۰۰ لیتر آب به تصفیه خانه منتقل می‌شود.

وی عنوان کرد: سد چراغ ویس تنها سدی است که در دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی آن متوقف نشده و در حوزه استان کردستان قرار دارد، اما عملیات اجرایی سد‌ها در سایر استان‌ها متوقف شده است.

گفتنی است؛ سد چراغ ویس بر روی رودخانه چم سقز در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی سقز قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

بازدید وزیر نیرو از سد چراغ ویس سقز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.