دیپلمات ارشد روس اعلام کرد روسیه نشانه‌هایی از تلاش برای دخالت در انتخابات این کشور از جانب آمریکا مشاهده کرده است.

وزارت خارجه روسیه: آمریکا درصدد مداخله در انتخابات روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندری نِسترنکو، دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو نشانه هایی از تلاش برای دخالت در انتخابات روسیه از جانب آمریکا مشاهده کرده است.

این دیپلمات ارشد پس از حضور در جلسه ای با موضوع دخالت در انتخابات گفت: «آمریکا قطعا تلاش می کند تا در روند انتخابات روسیه دخالت کند. نظر جمعی ما بر این است که حاکمیت انتخاباتی یک اصل است و همه ملل متمدن باید به آن احترام بگذارند.»

وی افزود: مسکو شرکای آمریکایی خود را از اقدامات رسانه های آن ها در خصوص زیرپا گذاشتن قوانین روسیه مطلع خواهد کرد.

نسترنکو در حالی از تلاش آمریکا برای دخالت در انتخابات روسیه خبر داده است که در حال حاضر، گوگل مظنون به نقض قانون و فروش تبلیغات سیاسی برای تجمعات غیرقانونی است.

در همین حال، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه (CEC) و سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی (Roskomnadzor) این کشور  با ارسال نامه ای به گوگل، این شرکت آمریکایی را متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات روسیه کرد.

«وادیم سابوتین»، معاون رئیس سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی گفت: «ما نامه ای هشدار دهنده به غول فناوری جهان مبنی بر تلاش برای دخالت در انتخابات روسیه ارسال کرده ایم». وی اظهار داشت گوگل به این نامه پاسخ نداده است.

او گفت: بیش از 40 کانال تخصصی یوتیوب وجود دارد که با فعالیت های گسترده خواستار نقض قانون روسیه هستند. تعدادی از افراد که به دنبال بی ثبات کردن شرایط در روسیه هستند توجه کاربران اینترنت را از طریق غول های اینترنتی  خارجی مانند گوگل به فعالیت های غیرقانونی  جذب می کنند و موجب برانگیختن رفتارهای ضد اجتماعی طی انتخابات می شوند.

یادآور می شود، پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 که به پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه منجر شد، اتهاماتی علیه دولت روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا مطرح شد. مسکو بارها این اتهامات را بی اساس خوانده و آن ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار