رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: فردی شیاد که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان اخاذی می‌کرد، توسط پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سرهنگ علی سرحدی رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر اخاذی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی با استفاده از مستندات دیجیتالی متهم را در شهر زاهدان شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ سرحدی تصریح کرد: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه ادله و مستندات موجود به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت مدتی قبل از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا شده و به قصد ازدواج عکس‌های خصوصی وی را برای نشان دادن به خانواده اش خواسته و با دستیابی به این تصاویر مبلغ ۳۰ میلیون ریال را از وی اخاذی کرده است.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا بیان کرد: به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید و فراموش نکنید افراد آنلاین که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستند غریبه بوده و هیچگونه اطلاعاتی را برای آن‌ها به اشتراک نگذارید.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس (www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

انتهای پیام/

شناسایی و دستگیری اخاذ اینترنتی

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار