رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری با صفحات جعلی در اینترنت هشدار داد.

کلاهبرداری های سایبری با صفحات جعلیسرهنگ دوم علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:   این روز‌ها کلاهبرداران با گسترش استفاده افراد از فضای مجازی تاکتیک‌های خود را تغییر داده و از شیوه‌ها و شگرد‌های جدیدی برای اخاذی از هموطنان استفاده می‌کنند. اما وجه مشترک تمامی این کلاهبرداری‌ها سوء استفاده سود جویان از موقعیت‌های مختلف و همچنین بهره گیری از جهل و یا نا آگاهی افراد یا سوء استفاده از احساسات و عواطف قربانیان است.

وی افزود: در کنار این عوامل، ویژگی‌ها و مختصات فضای مجازی همچون ناشناس ماندن افراد در ارتباطات باعث شده است که کلاهبرداران از تمامی این عوامل بهره جسته و اقدام به فریب طعمه‌های خود کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از جرایمی که در حال حاضر به شدت در حال گسترش می‌باشد راه اندازی صفحات جعلی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و انتساب آن به سلبریتی‌ها و افراد بی‌بضاعت و ... است.

این مقام انتظامی بیان کرد: انتشار شایعات، سوء استفاده از عواطف، اخاذی و هتک حیثیت گوشه‌ای از جرایم و معضلاتی است که توسط راه‌اندازی و تاسیس این‌گونه صفحات به بار می‌آید. کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلی سعی در برقراری ارتباط با دیگران داشته و پس از جلب اعتماد آن‌ها اقدام به فریب و کلاهبرداری از سوژه‌های خود می‌کنند.

سرهنگ سرحدی گفت: یکی دیگر از شگرد‌های سودجویان جریحه‌دار کردن احساسات و عواطف افراد جامعه بوده و از این طریق و با عنوان کمک‌های مالی به نیازمندان یا صرف در امور خیریه و عام المنفعه اقدام به اخذ وجوه متنابه از قربانیان می‌کنند. در یکی از مصادیق رخ داده اشخاصی با راه‌اندازی صفحه‌ای جعلی و انتساب آن به افراد بی‌بضاعت درخواست کمک مالی از مخاطبان و مراجعان خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از کاربران فضای سایبر خواست برای در امان ماندن از این‌گونه کلاهبرداری‌ها باید توجه داشت که احراز هویت اشخاص و همچنین احراز اصالت صفحات مورد نظر از مواردی است که باعث کاهش این جرایم می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا حفاظت از اطلاعات شخصی در ارتباطات اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی از مواردی است که از افراد در برابر این‌گونه آسیب‌ها صیانت می‌کند.

شایان ذکر است، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

انتهای پیام/ع

هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری های سایبری با صفحات جعلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار