رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از دستگیری مردی که تصاویر خصوصی همسر سابقش را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده بود خبر داد.

سرهنگ  علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی خانمی در اینستاگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله با پیگیری‌های فنی کارشناسان پلیس فتا و سرنخ‌های به دست آمده در فضای مجازی، عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند زاهدانی در اینستاگرام شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که همسر سابق شاکی است که با انگیزه انتقام جویی عکس‌های شخصی وی را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

وی افزود: در این پرونمده متهم با ایجاد یک صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، دنبال کردن صفحات دوستان و بستگانِ همسر سابق خود و انتشار تصاویری که از قبل در دست داشت، اقدام به ایجاد مزاحمت کرده بود.

سرهنگ سرحدی اظهار داشت: متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زاهدان معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مجرمان سایبری اطمینان داشته باشند که فعالیت‌های مجرمانه آن‌ها به هیچ وجه از چشمان تیزبین کارشناسان خبره پلیس فتا دور نخواهد ماند و در چنگال قانون گرفتار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت اخلاقیات همان قدر که در فضای حقیقی ضرورت دارد در فضای مجازی نیز مهم است و کاربران باید رویکرد اخلاق مدارانه داشته باشند و از انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر، کلیپ‌ها و اطلاعات شخصی و خصوصی دیگران خودداری کنند.

در خور اشاره است، شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی می‌توانند مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوص در شبکه های مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار