رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از فعالیت کانال‌های رسمی پلیس فتا در پیام رسان‌های داخلی برای تامین امنیت کاربران خبر داد.

سرهنگ علی سرحدی  رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  با توجه به استقبال روزافزون کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، پلیس فتا برحسب وظیفه ذاتی پیشگیرانه خود در این شبکه‌ها فعال بوده و در کنار کاربران ایرانی تلاش دارد تا ضمن آموزش‌های پیشگیرانه سایبری لازم در خصوص تأمین امنیت کاربران در این شبکه‌ها، فرهنگ سایبری جامعه را به کمک شهروندان بالا ببرد.

وی با اشاره به اقدام‌های پلیس فتا در راه‌اندازی صفحات و کانال‌های رسمی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در شبکه‌های اجتماعی داخلی اظهار کرد: این امر با هدف آگاهی بخشی و ارتقاء سطح دانش و امنیت کاربران در این شبکه‌ها انجام شده است.

سرهنگ سرحدی حمایت ازشبکه‌های اجتماعی داخلی، تعامل سازنده با فعالان فضای مجازی و پاسخگویی به درخواست‌های مکرر کاربران و مخاطبان وب سایت اینترنتی پلیس فتا را از دیگر اهداف راه اندازی صفحات رسمی مذکور در این شبکه و پیام رسان‌های داخلی ذکر کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به جلوگیری از ایجاد صفحات جعلی را از دیگر اهداف پلیس فتا عنوان کرد و یادآور شد: کاربران علاوه بر پایگاه اطلاع‌رسانی این پلیس به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir می‌توانند کانال رسمی پلیس فتا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان داخلی سروش، ایتا، هورسا، گپ، آی‌گپ، بله، بیسفون پلاس را با آی‌دی @cyberpolice و در شبکه اشتراک ویدئو آپارات با آی‌دی cyberpolice.ir دنبال (فالو) نموده و از محتوای خبری، آموزشی و اطلاع‌رسانی آن‌ها استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: کاربران اینترنتی باید مراقب افراد سودجو بوده و فریب جذابیت‌های موجود فضای مجازی را نخورند و در مواجهه با موارد مشکوک یا برخورد با تخلفات سایبری نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و سایر تخلفات در این فضا، آن را از طریق بخش فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا و ثبت گزارش مردمی به همکاران ما اطلاع داده تا در صورت اثبات تخلف در اولین فرصت ضمن انجام اقدامات قانونی لازم به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ع

تامین امنیت کاربران پیام رسان ها از سوی پلیس فتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.