روزنامه نیشن در گزارشی به بررسی حمایت پاکستان از برجام و انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق بین‌المللی پرداخت.

گام مهمی که پاکستان با حمایت از برجام در عرصه روابط بین‌المللی برداشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه پاکستانی نیشن، وزارت امور خارجه پاکستان یکی از تعیین‌کننده‌ترین گام‌های خود را در عرصه روابط بین‌المللی برداشت. این گام می تواند تغییر مهمی در سیاست خارجی پاکستان و روابط دیپلماتیک آن با دیگر کشورها ایجاد کند.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه حمایت کشورش را از موضع اصولی ایران در برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در پی خارج شدن یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد طرف های باقی مانده در توافق به تعهدات خود پایبند بمانند.

این حمایت قریشی از ایران پس از دو روز مذاکره با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران انجام شد، مذاکراتی که با توجه به ازسرگیری همکاری ها بین دو کشور به نظر می رسد موفق بوده است.

نویسنده  این گزارش، با تاکید بر این که کشورهای مختلف از جمله متحدان اروپایی واشنگتن، خارج شدن یک جانبه آمریکا از برجام را محکوم کرده اند، افزود: اتخاذ موضعی محکم از سوی پاکستان، کشور همسایه ایران، ضروری به نظر می رسید و می تواند به شکل‌گیری دوره جدیدی از روابط میان دو کشور منجر شود.

حمایت پاکستان از ایران در این زمینه به حمایت از سیاست جدیدی که پس از دکترین ترامپ شکل گرفت نیز منجر می شود. این دکترین مبتنی بر روابط نزدیکتر با چین، روسیه و کشورهای آسیای مرکزی و وابستگی کمتر به غرب است.

به اعتقاد نویسنده، اکنون توپ در زمین وزارت امور خارجه پاکستان است که باید ببیند چگونه می توان با دولت خشمگین آمریکا کنار آمد. در حالی که حمایت پاکستان از برجام گامی ضروری بود اما این خطر را نیز به دنبال دارد که به روابط این کشور با عربستان سعودی و آمریکا آسیب جدی وارد کند. 

انتهای پیام/

حمایت پاکستان از برجام

برچسب ها: برجام ، آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
ترامپ چرا نمیخواد بفهمه برجام قابل نقض کردن نیست ؟
آخرین اخبار