مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت به حفظ برجام ادامه می‌دهیم و از فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این کشور حمایت می‌کنیم.

موگرینی: به حفظ توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فدریکا موگرینی -مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا- در کنفرانس خبری پس از پایان نشست غیررسمی دو روزه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در وین گفت: به حفظ توافقنامه هسته ای ایران ادامه می‌دهیم و از فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این کشور حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دینامیک‌های منطقه‌ای برای صلح در سوریه مهم هستند و ما در این زمینه، تقریبا به طور مفصل درباره نقش منطقه‌ای ایران که دغدغه‌ای جدی برای همه ماست (!)، بحث کردیم.

موگرینی همچنین گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران بر همه تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام پایبند است و این خبر خوشی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: کار ما با کشورهای عضو و شرکای دیگر در جهان ادامه دارد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران و شهروندان ایرانی از روابط اقتصادی با کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر در جهان منتفع می‌شوند.

موگرینی همچنین درباره تحولات سوریه گفت: عملیات نظامی در استان ادلب سوریه فاجعه بار خواهد بود و پیام قوی را برای جلوگیری از وقوع آن ارسال کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار