آیت الله علوی گرگانی گفت:جا دارد که در مسئله ولایت در حوزه‌های علمیه و جامعه، تبلیغات بیشتری انجام شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی روز گذشته در دیدار تعدادی از حافظان و مروجان خطبه غدیر، مدیر موسسه غدیرشناسی و مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خواستار ترویج آموزه‌های ولایت با بهره‌گیری از ویژگی‌های اسلام در مناطق مختلف شد.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی گفت: جا دارد که در مسئله ولایت در حوزه‌های علمیه و جامعه، تبلیغات بیشتری انجام شود.

وی بررسی مسئله ولایت از نص قرآن کریم را مهم دانست و تصریح کرد: کلمه «الیوم» نوعی هشدار و بیان اهمیت موضوع است که در جملات مهم بکار می‌رود. خداوند درباره ولایت از این واژه استفاده کرده و فرمود: «الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکمْ»

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بیان نکات برجسته تفسیری از آیه اِکمال تأکید کرد: خداوند سه اصل مهم را در ولایت یادآور شد. اول، کامل شدن دین، دوم کامل شدن تمام نعمت‌ها و سوم، رضایت از مسلمان بودن است.

وی در بیان اهمیت ترویج مسئله ولایت در مناطقی که برادران اهل سنت سکونت دارند، تأکید کرد: اسلام دین رحمت و محبت است و باید مسئله ولایت با آغوش باز مرحمت و محبت در مناطق مختلف کشور روشنگری شود.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: باید جامعه را به سمت خدا و پیامبر(ص) دعوت کنیم تا مختصری از مظلومیت خانواده پیامبر عظیم الشأن(ص) برداشته شود و چهره مبارکشان نمایان شود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی مدیر موسسه غدیرشناسی و حجت‌الاسلام عباس علی‌نژاد رئیس مجمع عالی کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام پیرامون حفظ و ترویج خطبه غدیر بیان کردند.

انتهای پیام/ح

مسئله ولایت در مناطق مختلف کشور روشنگری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار