آلبوم غروب کودکی در برگرفته ۱۵ شعر، شاعرمعاصر کُرد کامبیز کریمی همراه با قطعاتی از موسیقی به آهنگ سازی و تنظیم شهرام علی محمدی در خانه کُرد سنندج رونمایی می شود .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، در این آلبوم شعر و موسیقی به عنوان« غروب کودکی » یک کار مشترک بین واحد موسیقی و آفرینش های ادبی حوزه هنری استان کردستان دکلمه بخشی از اشعار کردی استاد کامبیز کریمی از کتاب های آخرین ثانیه‌‌‌‌هاى عمر یک گنجشک (دفتر شعر کُردی)ودیازپورا (دفتر شعر) می باشد که با موسیقی و تنظیم شهرام علیمحمدی با دکلمه شاعر در مدت زمان 55 دقیقه تهیه و یکشنبه 11 شهریور ماه از ساعت 18 در محل خانه کرد سنندج با حضور ادیبان، موسیقدانان و مسئولین استان رونمایی می شود.
 در این آلبوم یاور اسدی نوازنده  کمانچه، حامد پیرا نوازنده باله بان و دودوک، باربد علی محمدی نوازنده دیوان و باغله مه، سیامند محمدی به عنوان نوازنده سازهای الکترونیکی، مدیرهنری فرهاد مرادویسی و استاد هادی ضیاء الدینی بعنوان طراح جلد  در تهیه این آلبوم همکاری و مشارکت داشته اند.
 در این آیین رونمایی اساتید عطا نهایی ، دکتر امید ورزنده و کژوان ضیاء الدینی در یک پنل تخصصی این آلبوم را مورد بحث و بررسی قرار داده و در بخش شعر خوانی نیزشاعران برجسته استان ناهید عرجونی ، کلثوم عثمان پور، محمود محمودی، کمال امینی و آرمان اسدی اشعار خود را قرائت می کنند.
کامبیز کریمی نویسنده و شاعر ایرانی که در سال 1347 خورشیدى، در شهر سنندج دیده به جهان گشود. بعد از پایان دوران متوسطه، به ادامه‌ی تحصیل پرداخت و در رشته‌‌‌‌ی تاریخ ایران، با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه همدان فارغ‌‌‌‌التحصیل گردید. وی فعالیت‌‌‌‌هاى ادبى و مطبوعاتى خود را از سال 1365 آغاز نمود و در طی این سال‌ها با اغلب نشریات همکاری نزدیک داشته است. کریمی عضو تحریریه‌‌‌‌ی هفته‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ی آبیدر، دبیر شوراى نویسندگان هفته‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ی آسو، عضو شوراى نویسندگان روزنامه‌‌‌‌ی آشتى و سردبیر هفته‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ی سیروان بوده و نیز عضو هیئت علمى بررسى ادبیات خاورمیانه (ترکیه- استانبول)، عضو شوراى علمى کنگره‌ی بررسى آثار مستوره اردلان (عراق- اربیل) و عضو هیئت علمى بررسى ادبیات معاصر کُردى (تهران- دانشگاه شهید بهشتى) می‌‌‌‌باشد. وی علاوه بر آن‌که اشعاری به زبان‌های انگلیسی، عربی، فارسی و اسپانیولی ترجمه کرده، چندین کتاب را نیز تألیف، ترجمه و منتشر نموده است.
انتهای پیام/م

رونمایی از آلبوم غروب کودکی در خانه کرد سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.