نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا گفت مانور آتی نیرو‌های این کشور در دریای مدیترانه ارتباطی با اوضاع ادلب سوریه ندارد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میخائیل بوگدانف، نماینده رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و آفریقا، گفت مانور آتی نیرو‌های این کشور در دریای مدیترانه ارتباطی با اوضاع ادلب ندارد.

او گفت: من فکر نمی‌کنم که این رزمایش ربطی به وضع ادلب داشته باشد. من شنیده‌ام که طرح‌های برگزاری چنین رزمایشی وجود دارد، به هر حال ادلب که در دریای مدیترانه نیست.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه از برگزاری مانور گسترده‌ای در ماه اوت در دریای مدیترانه خبر داده بود. این مانور قرار است در روز‌های اول تا هشتم اوت برگزار شود. در این رزمایش ۲۵ شناور و ۳۰ هواپیما از نیروی دریایی و هوا فضای روسیه شرکت دارند.

ادلب تنها استان سوریه است که هنوز از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی کنترل می‌شود. در سال ۲۰۱۷ منطقه تنش‌زدایی شده‌ای در این استان ایجاد شد که از طریق آن شبه‌نظامیانی که تمایلی به کنار گذاشتن سلاح هایشان ندارند، می‌توانند همراه با خانواده‌هایشان از آن عبور کنند.

به گفته استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، در حال حاضر ده هزار تروریست عضو گروه جبهه النصره و القاعده در ادلب حضور دارند.

در روز چهارشنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، ابراز امیدواری کرد کشور‌های غربی از تضعیف عملیات ضدتروریسم علیه جبهه النصره در استان ادلب خودداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار