معاون رئیس دفتر سیاسی حماس امروز تأکید کرد روابط این جنبش با ایران در بهترین شرایط قرار دارد.

روابط ما با ایران در بهترین شرایط قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در نشست خبری در غزه، در پاسخ به سوالی درباره روابط حماس با ایران گفت: روابط ما با ایران سری و پنهانی نیست. ما به عنوان یک ملت به ویژه به عنوان یک گروه مقاومت تلاش می کنیم با همه طرف ها به ویژه محور مقاومت روابط برقرار کنیم. ما مخالف شکل گیری هر نوع ائتلافی در منطقه برای به راه انداختن جنگ جدید بین مسلمانان هستیم. آمریکا و اسرائیل به دنبال تشکیل لابی جدیدی با نام ناتوی جدید علیه گروه های مقاومت و در راس آنها ایران هستند. ما مخالف چنین اقدامی هستیم و این مسئله را با صراحت اعلام می کنیم.

الحیه افزود: امکان ندارد امت اسلامی بار دیگر بر اساس خواست اسرائیل درگیر جنگ جدیدی شود. ما نمی پذیریم که اسرائیل بخشی از تشکل عربی و متاسفانه سنی علیه ایران و گروه های مقاومت باشد. ما مخالف چنین اقدامی هستیم. با صراحت و به صورت علنی می گوییم که به روابط خود با ایران افتخار می کنیم، همانطور که به روابط با مصر، قطر، ترکیه، عربستان و امارات افتخار می کنیم. ما دست خود را دراز می کنیم و از هر کسی که دست خود را به سوی ما دراز کند، قدردانی می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما بر این روابط اصرار داریم. روابط با ایران خوب و گسترده است و به شرایطی بهتر از زمان رکود بین ما، بازگشته است. کسانی که می گویند نگران ما (روابط با ایران) هستند، اگر راست می گویند از تانک ها، ارتش ها و پول هایی که در بانک های سوئیس سرمایه گذاری کرده اند، برای نجات فلسطین استفاده کنند. روابط ما با ایران، حزب (الله) و همه بخش های مقاومت در منطقه، خوب است. ما خواهان روابط با همه جهان هستیم، اما چه کسانی روابط خود را با ما قطع کرده اند؟

این مسئول جنبش حماس گفت: تحقق آشتی گزینه راهبردی در جنبش حماس است، اما همه تلاش ها برای پیشرفت در این زمینه به علت لجبازی تشکیلات خودگردان نتیجه ای نداشته است. غزه تبدیل به یک کشور نخواهد شد. تشکیلات خودگردان در محاصره نوار غزه مشارکت دارد و برای آنچه معامله قرن خوانده می شود، تبلیغ می کند. غزه بود که در برابر پیشنهادهای مربوط به معامله قرن ایستاد، در حالی که تشکیلات خودگردان درباره اصول تشکیل کشور فلسطین ابراز تردید می کند. ملاحظات خود را درباره دیدارهای قاهره در مورد پرونده آشتی ارائه کردیم، اما تشکیلات خودگردان در این باره جدی نیست، زیرا از دودستگی آسیبی نمی بیند. پاسخ فتح به پیشنهادهای اخیر ما که در نشست های قاهره مطرح کردیم، بدتر از پاسخ های قبلی آن است. جنبش حماس از هر تلاشی برای پایان دادن به دودستگی و عملی کردن آشتی استقبال می کند.

انتهای پیام/

اظهارات خلیل الحیه درباره روابط حماس و جمهوری اسلامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار