در پی اعلام کاهش ذخایر تجاری نفت خام آمریکا، ­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک افزایش یافت.

افزایش بهای نفت شاخص بازار نیویورکبه  گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی اعلام کاهش ذخایر تجاری نفت خام آمریکا که در گزارش هفتگی منتشر شد، ­بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت (دابلیو. تی. آی) ‏در پایان معاملات نفتی روز چهارشنبه نیویورک افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه اکتبر با ۹۸ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۹ دلار و ۵۱ سنت رسید.

بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، نیز برای تحویل در همین زمان با یک دلار و ۱۹ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۷۷ دلار و ۱۴ سنت رسید.

مت اسمیت از شرکت مشاور مدیریتی و تحلیل ‏های آماری کیلپردیتا که ‏‏اطلاعات ‏و تحلیل‌های ‏لازم ‏در خصوص مسائل نفتی ‏و ‏‏انرژی را نیز ارائه ‏می‌کند، ‏‏در این باره ‏می‌گوید کاهش ذخایر تجاری نفت خام و محصولات پالایش شده و افزایش صادرات از جمله عوامل موثر بر بازار هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار