قائم مقام راه آهن کشور گفت:راه آهن شرق (طبس) با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود،ظرفیت تبدیل به قطب بار راه آهن کشور را دارا است .

راه آهن شرق طبس ظرفیت تبدیل به به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛عاشوری قائم مقام راه آهن کشور که دو روزی است میهمان شهر طبس است،در مراسم افتتاح همزمان پروژه های راه آهن شرق گفت:راه آهن شرق(طبس) اکنون در رتبه سوم حمل بار کشور قرار دارد و با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود،ظرفیت تبدیل به قطب بار راه آهن کشور را دارا است.

وی افزود:حضور من در این روزها در همین راستا است و با توجه به برنامه های آتی که برای کل بار کشور وجود دارد و ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگی که در این منطقه وجود دارد، به دنبال این هستیم که راه آهن شرق را به "قطب بار" راه آهن ایران تبدیل کنیم.

عاشوری گفت:با افزایش میزان کارخانه هایی که در خاف و سنگان در حال راه اندازی است با حجم زیادی از بارهای معدنی طی سال های آتی مواجه خواهیم بود که بخش جاده ای کشور و منطقه به هیچ وجه کشش جابجایی این حجم بار را ندارد و به این خاطر طی این مدت تلاش شده برای افزایش ظرفیت منطقه، برای توسعه جابجایی بار برنامه ریزی شود.

قائم مقام راه آهن کشور افزود:زمانی که از توسعه راه آهن شرق در حوزه بار صحبت می کنیم به این مفهوم است که زیر ساختها را نیز باید آماده کنیم و زیر ساختها تنها خطوط راه آهن نیست، نیروی انسانی، امکانات رفاهی پرسنل و مسائل دیگر نیز باید تأمین شود. 

وی تأکید کرد:این روزها در جلسات متعدد در این موارد صحبت شد،در برخی موارد تصمیم گیری به عمل آمد، برخی موضوعات را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیم گیری در بخشی از آن را به سطح بالاتری چون مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره راه آهن موکول کردیم.

عاشوری با اشاره به اینکه برای راه آهن شرق آینده ای روشن و همراه با توسعه متصور هستیم،گفت:توسعه بار،به مفهوم توسعه تعداد قطارها و لوکومتیو ها است و این موارد نیاز به نگهداری،تعمیر، آشیانه، راههای دسترسی و نیروی انسانی و به همین نسبت امکانات و بودجه های مختلف نیاز دارد که در این مورد لازم است همه همکاری کنند. 

قائم مقام راه آهن کشور همچنین با اشاره به شرایط قطارهای مسافری گفت:از بیست و پنج میلیون مسافری که سالانه در راه آهن جابجا می شوند ۵۰ درصد زائر امام رضا هستند و به این دلیل ما در راه آهن خود را خادم امام رضا می دانیم و بر خود واجب می دانیم بهترین خدمت را انجام دهیم اما در این زمینه همواره مشکلات مالی گریبان گیر ما است و در ارتقاء سطح خدمات با مشکل مواجه می شویم اما با این همه،تلاش خواهیم کرد با کمک بخش خصوصی این خدمات را ارتقا دهیم. 

وی افزود:نمی توانم در این زمینه قول صد در صد بدهم اما تلاش می کنیم طی ماه های آینده خبرهای خوش بیشتری بدهیم .

انتهای پیام/غ

راه آهن شرق (طبس) دارای رتبه سوم حمل بار کشور 

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.