معاون سخنگوی ناتو مدعی شد رزمایش وستوک، تمرکز روسیه را بر درگیری‌ها در مقیاس بزرگ نشان می‌دهد.

تمرکز ناتو بر بزرگترین رزمایش روسیه در ۴۰ سال اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیلان وایت، معاون سخنگوی ناتو امروز سه شنبه اعلام کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی  [ناتو] به دقت رزمایش «وستوک ۲۰۱۸» روسیه را زیر نظر دارد و انتظار می‌رود آن‌ها رفتار شفاف و قابل پیش بینی داشته باشند.

وایت گفت: همه ملت‌ها حق دارند [با برگزاری رزمایش] نیرو‌های مسلح خود را تمرین دهند، اما ضروری است که این رزمایش به شکل کاملا شفاف و قابل پیش‌بینی برگزار شود. ناتو و روسیه در نشست ماه مه شورای ناتو-روسیه، جلسه‌ای در این زمینه تشکیل دادند. ما همواره رزمایش روسیه را زیر نظر داشته ایم  و همین شیوه را در رزمایش وستوک ۲۰۱۸ اتخاذ می‌کنیم.

او در ادامه گفت: نیرو‌های ناتو برای تماشای داوطلبانه این رزمایش به مسکو دعوت شده اند. این پیشنهاد در حال بررسی است. رزمایش وستوک، تمرکز روسیه را بر درگیری‌ها در مقیاس بزرگ را نشان می‌دهد. الگویی که طی سال‌ها از روسیه دیده ایم. این رویکرد تکراری روسیه است که با افزایش بودجه دفاعی آن مطابقت دارد.

وستوک ۲۰۱۸، بزرگترین رزمایش نظامی روسیه، که گفته می‌شود طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، ماه آینده با شرکت ۳۰۰ هزار نیروی نظامی  در شرق و مرکز روسیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار