«آندری بابیش»، نخست‌وزیر جمهوری چک مخالفت خود را با خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کرد.

نخست وزیر جمهوری چک: خروج چک از اتحادیه اروپا آینده این کشور را به خطر می‌اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «آندری بابیش»، نخست وزیر جمهوری چک امروز (دوشنبه) اعلام کرد که خروج چک از اتحادیه اروپا، آینده این کشور را به خطر می اندازد.

وی خطاب به سفرای جمهوری چک در کشورهای دیگر اعلام کرد: «ما بخش قدرتمندی از غرب هستیم. ما عضو اتحادیه اروپا و از متحدان ناتو هستیم و هیچ کس نمی تواند در این مسئله شک کند. اگر هر کس در اینجا درباره خروج جمهوری چک از اتحادیه اروپا صحبت کند، در واقع با این کار آینده کشور را به خطر انداخته است».

وی در ادامه افزود: 83 درصد از صادرات جمهوری چک به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اختصاص می یابد. تولید ناخالص داخلی کشور چک در 14 سال گذشته که به عضویت اتحادیه اروپا درآمده، با 37 درصد افزایش همراه بوده است. اتحادیه اروپا حدود 700 میلیارد کرون (حدود 31.5 میلیارد دلار) به جمهوری چک کمک مالی کرده است.

آندری بابیش همچنین اعلام کرد: در حالی که دولت چک بارها برای محافظت از منافع ملی اش از اتحادیه اروپا انتقاد کرده است، اما این بدان معنا نیست که سیاست های کشور چک ضد اروپایی بوده است. اتحادیه اروپا باید با دستیابی به یک توافق با کشورهای غیرعضو این اتحادیه بحران پناهجویان را حل کند.

جمهوری چک در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا در آمد. این درحالی است که به دنبال فشارهای اتحادیه اروپا برای تحمیل درخواست خود مبنی بر پذیرش پناهجویان در این کشور، رئیس جمهور چک در ژوئن 2016 از دولت این کشور درخواست کرد که همانند انگلیس یک همه پرسی برای خروج چک از اتحادیه اروپا برگزار کند. دولت چک با انجام این کار مخالفت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار