رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد موتور جستجوی گوگل به گونه‌ای دستکاری شده است تا تنها اخبار منفی درباره او و دولت‌اش را نمایش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرده است موتور جستجوی گوگل عملکردی جانب‌دارانه دارد و طوری دستکاری شده است که تنها اخبار منفی را درباره او و دولتش به کاربران نمایش می‌دهد.

دونالد ترامپ ادعا کرد جستجوی عبارت «اخبار ترامپ» در گوگل تنها اخبار «بد» درباره وی را از وب‌سایت‌های چپ‌گرا نشان می‌دهد. وی همچنین درباره قانونی بودن این مسئله سوال کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «نتایج جستجو برای عبارت "اخبار ترامپ" تنها نقطه‌نظر و گزارش‌های رسانه‌های جعلی را نمایش می‌دهد.»

او افزود: «به عبارت دیگر، آن‌ها گوگل را برای من و دیگران دستکاری کرده‌اند تا تقریبا تنها اخبار منفی نمایش داده شود. سی‌‌ان‌ان جعلی برجسته‌ترین نمونه آنها است. رسانه‌های جمهوری‌خواه، محافظه‌کار و منصف کنار گذاشته شده اند. این غیرقانونی نیست؟»

ترامپ در ادامه توییت‌های خود مدعی شد: «در 96 درصد نتایج گوگل، اخبار من در رسانه‌های چپ‌گرا نشان داده می‌شوند که بسیار خطرناک است. گوگل و دیگران صدای محافظه‌کاران را سرکوب می‌کنند و اطلاعات و اخبار مثبت را پنهان می‌کنند. آن‌ها آنچه ما می‌توانیم و نمی‌توانیم ببینیم را کنترل می‌کنند. این شرایط بسیار جدی است و به آن رسیدگی خواهد شد.»

تا زمان انتشار این مطلب، گوگل درباره گفته‌های ترامپ اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار