رئیس جمهور آمریکا ضمن هشدار به اتحادیه اروپا، اقدام این اتحادیه در جریمه شرکت گوگل را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- یک بار دیگر ضمن هشدار به اتحادیه اروپا، اقدام این اتحادیه در جریمه شرکت گوگل را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ با انتقاد از اقدام اتحادیه اروپا به اعمال جریمه سنگین ضد شرکت آمریکایی گوگل، گفت دیگر تحمل نخواهد کرد تا بروکسل از آمریکا بهره ببرد.

ترامپ در پیامی در توییتر خود نوشت: « من به شما این مطلب را گفته بودم. اتحادیه اروپا اخیرا جریمه پنج میلیارد دلاری ضد یکی از بهترین گروه های ما یعنی شرکت گوگل اعمال کرده است. آنها واقعا از آمریکا بهره برده اند ولی این موضوع ادامه نخواهد داشت.»

اتحادیه اروپا به تازگی شرکت گوگل را به دلیل سو استفاده از موقعیت غالب، چهار میلیارد و 340 میلیون یورو جریمه کرده است. اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از این گروه آمریکایی، اعلام کرده است گوگل به منظور حفظ برتری سرویس جستجوی آنلاین خود، از سیستم عامل گوشی هوشمند اندروید، که در بیش از هشتاد درصد از دستگاه های اروپا و جهان مورد استفاده قرار گرفته است، سو استفاده می کند.

مارگارت وستاگر، کمیسر اروپا در امور رقابت های بازرگانی تصریح کرد: « شرکت گوگل از شیوه های غیرقانونی برای تحکیم موقعیت برتر خود در موتور جستجو در فضای اینترنتی استفاده کرده است.»

این منازعه جدید بین مقامات سیاسی اروپایی و یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی در حالی رخ داده است که مشاجرات بین آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر موضوعاتی همچون تجارت و ناتو نیز تشدید شده است.

انتهای پیام/

توییت جدید ترامپ در انتقاد از اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار