ژان پیر رافارین نخست‌وزیر پیشین فرانسه راهبرد کنونی آمریکا را مبتنی بر یکجانبه گرایی و خصمانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ژان پیر رافارین نخست‌وزیر پیشین فرانسه راهبرد کنونی آمریکا را مبتنی بر یکجانبه‌گرایی و خصمانه توصیف کرد.

وی در اظهارات خود در مدرسه تجارت بین المللی اروپا در چین گفت، مخمصه جنگ تجاری نه تنها تاثیرات منفی فراوانی بر اقتصاد جهانی بر جا می‌گذارد بلکه استاندارد‌های زندگی معمولی مردم را با چالش‌های جدی روبرو می‌کند.

رافارین افزود با وجود ظهور حمایت انحصاری تجاری، یکجانبه گرایی و احساسات ضدجهانی سازی، تلاش‌های مستمر چین همگی بازتاب و نتیجه عقلانیت این کشور به شمار می‌رود.

رافارین که از ۱۹۷۰ تاکنون چندین مرتبه از چین دیدن کرده است اعلام کرد از رشد و توسعه سریع پکن که به اعتقاد وی نتیجه اصلاحات و روند نوآوری است، شگفت زده شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر مرتبه دیدار از چین چیز‌های جدیدی فرا می‌گیرد، افزود توسعه اجتماعی و اقتصادی، شهرسازی و نوسازی به همراه رشد بنگاه‌های تولیدی رقابتی چین و همچنین اقدامات فقرزدایی که سبب توسعه زندگی صد‌ها میلیون شهروند چینی شده است؛ مهمترین دستاورد‌های توسعه یافتگی این کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

انتقاد نخست‌وزیر پیشین فرانسه از راهبرد آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار