لاشه ۲ قلاده فک خزری به دلیل نامعلومی تلف شدند دیروز در ساحل مازندران از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رمضانعلی باباجانپور مسوول روابط عمومی هیات نجات غریق مازندران گفت: دیروز لاشه ۲ قلاده فک خزری تنها پستاندار ساکن دریای خزر که به دلیل نامعلومی تلف شدند با کمک نیرو‌های غریق نجات جمعیت هلال احمر از آب بیرون کشیده شد.

وی افزود: این فک‌های خزری به دلیل گرفتار شدن در تور صیادان غیرمجاز که با وجود ممنوع بودن صید در ساحل خزر فعالند، تلف شده باشند.

باباجانپور گفت: لاشه فک‌های خرزی تلف شده در ساحل میاندورد به محیط زیست استان تحویل شد.

مسوول روابط عمومی هیات نجات غریق مازندران افزد: اداره محیط زیست شهرستان‌های ساری و میاندرود مرگ ۲ قلاده فک خزری و پیدا شدن لاشه آن‌ها را در ساحل خزر شهرستان میاندرود تایید کرده است.

وی افزود: لاشه فک خزری برای بررسی علت مرگ در اختیار مرکز تحقیقات فک خزری در گرگان قرار داده شد.

در یک هفته اخیر لاشه سه قلاده فک خزری در ساحل مازندران شهرستان  میاندرود و سرخرود پیدا شد.

فک خزری یکی از پستانداران کمیاب آبزی دنیاست که فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند. این گونه تنها پستانداردریای خزر محسوب می‌شود و به دلیل صید بی رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیت نیازمند حمایت بین المللی است.

فک خزری به طور میانگین ۱.۵ متر طول و ۶۸ کیلوگرم وزن دارد و یکی از کوچکترین انواع فک به شمار می‌رود.

فک‌ها در تابستان، بهار و پاییز بیشتر در آب‌های ایران زندگی می‌کنند و برای زایمان به مناطق یخی در شمال دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

براساس آخرین بررسی که دفاتر حفاظت از فک خزری در پنج کشور حاشیه دریای خزر انجام داد ۷۰ هزار قلاده از این حیوان در این دریا وجود دارد.

انتهای پیام /ر

مرگ فک خزری درساحل مازندران

برچسب ها: محیط زیست ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.