بخشدار دشت سر آمل گفت: ۱۰ روستای بخش دشت سر آمل به عنوان پایلوت خانه بوگری انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، علی فرشیدفر بخشدار دشت سر آمل گفت:منطقه بلیران در کنار روستای کمدره با دارا بودن جنگل، رودخانه و تنوع گسترده زیست محیطی نقاط بکر و دست نخورده، فضای بسیار زیبایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: این بخش دارای ۳۸ روستا بوده که ۳۰ روستای آن دارای دهیاری مصوب است و در آینده نزدیک با اختصاص یک مصوبه، بر تعداد دهیاری‌های بخش افزوده می‌شود.

شیدفر با اعلام استقبال بیش از حد گردشگران خارجی و داخلی از نقاط مختلف بخش دشت سر بیان کرد و گفت: در نخستین گام فعالیت خود، زمینه را برای ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها برای احیا و حفظ مناطق بومی و محلی مهیا کردیم.

بخشدار دشت سر آمل افزود: نخستین جلسه بوم‌گردی مازندران به میزبانی آمل در بخش دشت‌سر برگزار شد که در این زمینه ۱۰ روستای پایلوت برای بوم‌گردی انتخاب شد هر چند در هر روستا بیش از هشت خانه روستایی شناسایی شد تا در راه گردشگری ایفای نقش کند، ولی در این مسیر موانع اداری دامن‌گیرمان شد.

خانه بوم‌گردی عاروس ویشه با سبک بومی و محلی در محدوده روستای کمدره بخش دشت سر جنب دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت اله آملی طی روز‌های پایانی سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد که در مدت کم فعالیت تعطیلات نوروزی را با استقبال زیاد مسافران و گردشگران پشت سر گذاشت و مسافرانی از اروپا و آفریقا نیز در این خانه حضور پیدا می‌کنند.
انتهای پیام/آ


معرفی خانه‌های بوم‌گردی در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.