ده‌ها نفر از شهروندان کره جنوبی برای دیدار با اعضای خانواده خود که بر اثر جنگ میان دو کره از آن‌ها جدا شدند، به کره شمالی رفتند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، ده‌ها نفر از شهروندان کره جنوبی روز دوشنبه برای ملاقات با آشنایان و اعضای خانواده خود که هفت دهه پیش بر اثر وقوع جنگ از آن‌ها جدا شدند، راهی کره شمالی شدند.

ملاقات سه روزه خانواده‌های جدا افتاده در دو سوی مرز که نخستین اتفاق از این دست در سه سال گذشته محسوب می‌شود در اقامتگاه کومگانگ در کره شمالی اتفاق می‌افتد.

کاهش سریع تنش‌ها در روابط دو همسایه شبه‌جزیره کره طی ماه‌های اخیر این دیدار را ممکن کرد.

بر اثر جنگ کره -که در فاصله سال‌های ۱۹۵۰ الی ۱۹۵۳ اتفاق افتاد- میلیون‌ها نفر از جمله نزدیکترین اعضای ده‌ها خانواده از هم جدا شدند و شبه‌جزیره کره نیز با یک منطقه غیرنظامی شده غیرقابل نفوذ به دو نیم تقسیم شد.

از آنجا که مناقشه دو کشور با آتش بس و نه معاهده صلح پایان پذیرفت عملا سئول و پیونگ‌یانگ به لحاظ فنی در جنگ بوده‌اند. دو کشور از سال ۲۰۰۰ بیست بار اجازه به هم پیوستن خانواده‌ها را در دو سوی مرز داده‌اند.

بیش از 130 هزار نفر از زمان شروع این برنامه برای ملاقات با وابستگان خود ثبت نام کرده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها به علت کهولت سن جان خود را از دست داده و موفق به دیدار با اعضای جدا شده خانواده خود نشده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار